סגור

הראל, מגדל ומיטב דש השתתפו בגיוס פרטי של ג'נסל בהיקף של 113 מיליון שקל

בסך הכל הנפיקה החברה נתח של 10.4% מהמניות - הראל הזרימה בגיוס את הסכום הגדול ביותר, 60 מיליון שקל, והפכה לבעלת עניין עם אחזקה של 8.9%

ג'נסל השלימה גיוס הון של 113 מיליון שקל לגופים מוסדיים. החברה המפתחת פתרונות אנרגיה ירוקה מבוססי תאי דלק לייצור חשמל באמצעות מימן, מתכוונת להשתמש בסכום להאצת הפעילות. המניות הוקצו במחיר של 9.4 שקלים, מחיר זהה לשער שבו חתמה המניה את המסחר אתמול.
הגיוס בוצע באמצעות הנפקה פרטית של 10.4% מהון המניות של החברה (בדילול מלא) - השתתפו בו בין היתר קבוצת הראל שהופכת בעקבות ההנפקה לבעלת עניין בחברה; חברת הביטוח מגדל ובית ההשקעות מיטב דש.
קבוצת הראל השקיעה במסגרת ההנפקה כ-60 מיליון שקל, הגדילה את האחזקה שלה והפכה לבעלת עניין עם נתח של 6.9% ממניות ג'נסל. קבוצת מגדל, שכבר היתה בעלת עניין, השקיעה 30 מיליון שקל - תחזיק בעקבות ההשקעה 8.9%. מיטב-דש הזרים סכום של 16.5 מיליון שקל והוא יחזיק עתה 2.7% מהמניות. את העיסקה הובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי.
ג'נסלל התחייבה כחלק מגיוס ההון כי השנה לא תבצע הקצאת מניות במחיר שנמוך מ-11 שקלים. אלא אם מדובר בהשקעה של משקיע אסטרטגי או במסגרת מהלך אסטרטגי. החברה חתמה בשנה האחרונה שיתופי פעולה אסטרטגיים עם דויטשה טלקום בתחום התקשורת, עם ABB בתחום האנרגיה בשווקים כגון בתי חולים ורכבות, ועם EV MOTORS בתחום טעינת הרכבים. בנוסף, גיוס ההון יתמוך בהאצת פעילות החברה בתחום פיתוח דלק העתיד, האמוניה הירוקה, במסגרת שיתוף הפעולה עם TDK היפנית.

1 צפייה בגלריה
רמי רשף מנכ"ל ג'נסל חדש
רמי רשף מנכ"ל ג'נסל חדש
רמי רשף מנכ"ל ג'נסל
(צילום: באדיבות החברה)