סגור

קרן ריאליטי מוכרת לאספן גרופ קרקעות בפתח תקווה תמורת 140 מיליון שקל

מדובר במגרש של 4,000 מ"ר בקריית אריה, שבו שוכרת זוגלובק מחסנים לצורך קירור והפצת מוצריה; למגרש פוטנציאל השבחה עם זכויות בנייה בהיקף של 35,000 מ"ר

קרן ריאליטי חתמה על הסכם קרקע באזור התעשייה קריית אריה בפתח תקווה לחברת אספן גרופ הציבורית, שבשליטת רוני צארום (45.2%). היקף העסקה עומד על 140 מיליון שקל, והוא מורכב מתשלום של 126 מיליון שקל עבור הקרקע, שעליו מתווספים עד 14 מיליון שקל המותנים בהסדרים עתידיים שונים.


הקרקע המדוברת משתרעת על שטח של 15 דונם, ועליה בנויים כיום מבנה אחסנה, קירור והפצה של חברת זוגלובק, בשטח של כ-4,000 מ"ר, ומבנה משרדים בן 4 קומות בשטח כולל של כ-1,700 מ"ר. מבנים אלו הניבו לקרן ריאליטי סכום של 11 מיליון שקל במהלך התקופה בה היא החזיקה בנכס.

2 צפייה בגלריה
מימין מנכ"לית אספן צופית הראל ובעל השליטה רוני צארום
מימין מנכ"לית אספן צופית הראל ובעל השליטה רוני צארום
מימין: מנכ"לית אספן צופית הראל ובעל השליטה רוני צארום
(צילומים: עמית שעל, דנה קופל)

בנוסף ישנן כ-35,000 מ"ר זכויות בנייה מאושרות בלתי מנוצלות. הזכויות הקיימות מאפשרות מגוון של שימושים, בין היתר לתעשייה, אחסנה, תעסוקה ומסחר. כמו כן קיים פוטנציאל השבחה נוסף לקרקע באמצעות הגדלת זכויות הבנייה לכ-600%, בהתאם לתוכנית המתאר המקודמת בקריית אריה.
קרן ריאליטי רכשה את הנכס ממשפחת שטראוס בדצמבר 2019, כאשר השוכרת העיקרית היתה חברת זוגלובק, שהשתמשה בו כמרכז לוגיסטי לקירור והפצה, והאריכה את חוזה השכירות לתקופה של 10 שנים נוספות כחלק מתהליך ההשבחה.
בנוסף קידמה הקרן, בשיתוף פעולה עם שוכר קצה, תכנון של מבנה משרדים נוסף בשטח 8,000 מ"ר בחלקה הדרומי של הקרקע, המשלב משרדים, כ-50 חניות ושטחי אחסנה. עבור הקרן מדובר בנכס השני שהיא מוכרת במהלך השנה האחרונה בפתח תקווה. ביוני האחרון מכרה הקרן את נכס כיכר התרבות בעיר לחברת צים בהרי.
דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי, מציין כי "המתחם הלוגיסטי בקריית אריה הוא אחד הנכסים הראשונים שרכשה הקרן הרביעית של קבוצת ריאליטי והנכס השני של הקבוצה בפתח תקווה. לאחרונה אף הופקדה תוכנית שקידמנו בכיכר התרבות של העיר להקמת שני מגדלי מגורים, ובהם 170 דירות, היכל תרבות ומשרדים שתחדש את מרכז העיר".

2 צפייה בגלריה
דן מנחם שותף בקרן ריאליטי
דן מנחם שותף בקרן ריאליטי
דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי
(צילום: טל גבעוני)

צופית הראל, מנכ"לית אספן גרופ, מציינת כי "מדובר בחטיבת קרקע מאוד משמעותית בפתח תקווה, הכוללת נכס לוגיסטי המושכר לזוגלובק וכן זכויות בנייה מאושרות שיאפשרו פוטנציאל השבחה משמעותי והקמת פרויקט עירוב שימושים במיקום הנהנה מביקושים גבוהים. במקביל אנו ממשיכים לבחון הזדמנויות לרכישת נכסים מניבים בהולנד, ולהשביח את פעילותה של החברה המלונאית בישראל, פאי סיאם".