סגור

השווי קפץ פי 1.5: קרן ריאליטי מכרה את חלקה במרכז הקליטה במבשרת ציון

ב-2019 רכשה הקרן 58% מהמתחם לפי שווי 268 מיליון שקל, ומאז קידמה במקום תוכנית להקמת כ-1,000 יח"ד. עתה מכרה את חלקה לשותפה י.ד ברזאני לפי שווי של 405 מיליון שקל

קרן ריאליטי מוכרת את חלקה (58%) במרכז הקליטה במבשרת ציון, לקבוצת רוכשים אותם מובילה חברת י.ד ברזאני, שותפתה לנכס, לפי שווי של 405 מיליון שקל, המשקפים לריאלטי תמורה של כ-235 מיליון שקל. ריאליטי רכשה את חלקה ביוני 2019, במסגרת התמחרות, תמורת 155 מיליון שקל (שווי של 268 מיליון שקל), ומאז קידמה תוכנית חדשה שמגדילה משמעותית את זכויות הבנייה בו, בהתאם לתוכנית המתאר של מבשרת ציון.
המתחם, כולל 224 יח"ד דיור ישנות בנות כ- 65 מ"ר כל אחת, המתפרסות על פני שטח של כ-50 דונם. עד אוקטובר 2017, שימשו מרבית המבנים כמרכז קליטת עולים, לאחר הרכישה, כחלק מאסטרטגיית שימושי הביניים של הקרן, שופצו כ- 200 יח"ד, זאת לצד פיתוח סביבתי וחיזוק התשתיות במקום שבוצעו על ידי החברה. כיום, המתחם מייצר הכנסות תפעוליות נטו של הנכסים (NOI) שנתי של כ- 10 מיליון שקל ולהערכת החברה סכום זה צפוי לעלות בשנים הבאות.
1 צפייה בגלריה
דן מנחם שותף בקרן ריאליטי
דן מנחם שותף בקרן ריאליטי
דן מנחם שותף בקרן ריאליטי
(צילום: טל גבעוני)
פעולות השבחה נוספות שביצעה ריאלטי כללו פינוי כ-70 פולשים מוכרזים במתחם. במקביל, היזמים פעלו לקידום תוכנית בסמכות ועדה מחוזית לשכונת מגורים בשילוב מסחר ושטחי ציבור בהתאם לתוכנית המתאר החלה על האזור.
המתחם צפוי לכלול כ-960 יח"ד, אך תוכנית זו נתקלה בהתנגדות של המועצה המקומית מבשרת ציון. בדצמבר 2018 אושרה תוכנית שקודמה על ידי רמ"י בוועדה המחוזית ירושלים, אך במועצה המקומית ביקשו לתכנן את המתחם מחדש ולעכב את הבנייה במקום. בעקבות זאת הוגש ערר לוועדה המרחבית אשר קיבלה את עמדת המועצה.
דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי: "בתקופה של שנתיים פיתחה הקרן את המתחם שהיה מוזנח מאוד ולא היה בניצול נכון של הקרקע. הפרויקט מביא לידי ביטוי הלכה למעשה את תפיסת הקרן – רכישת נכסים שאינם בשימוש המיטבי והשפעה על סביבת הנכסים שהיא מפתחת".