אחרי עשור: קראפט היינץ תתפצל מחדש לשתי חברות; באפט: "אני מאוכזב"
ענקית המזון האמריקאית, שנוצרה לפני עשור כתוצאה ממיזוג בין היינץ וקראפט אותו הנדס המשקיע האגדי, תתפצל מחדש לשתי חברות נסחרות. זאת לאחר ירידה מתמשכת במכירות ובשווי המניה. לפי ההודעה הרשמית, הפיצול נועד "למקסם את היכולות והמותגים של קראפט היינץ תוך הפחתת המורכבויות" והוא יושלם במחצית השנייה של השנה הבאה
ענקית המזון האמריקאית קראפט היינץ הודיעה כי תתפצל לשתי חברות נפרדות, וזאת בניסיון לשפר את הביצועים על רקע השינויים בהרגלי הצריכה. וורן באפט, שעומד בראש ברקשייר הת'אווי המחזיקה ב-27.5% מהחברה (הנתח הגדול בה), אמר כי הוא מאוכזב מההחלטה.
החברה נוצרה לפני עשור בעקבות מיזוג שהנדס באפט, שהיה אז אחד המשקיעים הגדולים בהיינץ, ביחד עם חברת ההשקעות 3G קפיטול שהייתה הבעלים של קראפט. היום (ג') אמר באפט ל-CNBC כי המיזוג אמנם לא התגלה כרעיון מבריק, אך הוא אינו סבור שפיצול החברה יפתור את בעיותיה. גם גרג אייבל, יורשו המיועד של באפט בתפקיד המנכ"ל, הביע אכזבה מהמהלך.
לפי ההודעה הרשמית, הוחלט לפצל אותה מחדש לשתי חברות עצמאיות ונסחרות. עוד נמסר כי הפיצול נועד "למקסם את היכולות והמותגים של קראפט היינץ תוך הפחתת המורכבויות".
עם זאת, ההצהרה לא כללה את שמות החברות החדשות. אחת תתמקד בתחומים הנחשבים בעלי צמיחה מהירה כמו רטבים, ממרחים וארוחות מוכנות, ותכלול מותגים כמו היינץ, פילדלפיה ואת המקרוני אנד צ'יז של קראפט. החברה השנייה תתרכז במצרכים ובמותגים כמו אוסקר מאייר ו-Lunchables.
"המותגים של קראפט היינץ הם אייקונים ואהובים, אך המורכבות של המבנה הנוכחי שלנו מקשה על הקצאת הון באופן יעיל, תעדוף יוזמות ותמרוץ צמיחה בתחומים המבטיחים ביותר שלנו", מסר מיגל פטריסיו, יו"ר החברה. "הפיצול לשתי חברות נפרדות יאפשר לנו להקצות את הרמה הנכונה של תשומת לב ומשאבים כדי לממש את הפוטנציאל של כל מותג ולהוביל לביצועים טובים יותר, וליצירת שווי ארוך טווח לבעלי המניות".
האפשרות של הפיצול עלתה כבר ביולי, כאחת ממספר אפשרויות לשפר את הביצועים של החברה המוערכת ב-31 מיליארד דולר, זאת בין השאר לאחר שמחיר המניה שלה איבד 20% מהשווי שלו ב-12 החודשים האחרונים. כך, ברבעון האחרון דיווחה החברה על ירידה של 1.9% במכירות, זה היה הרבעון השביעי ברציפות של ירידות. בדומה לחברות מזון רבות, קראפט היינץ מתמודדת עם ירידה בהוצאות הצרכנים על רקע האינפלציה, ועם ירידה בביקוש לחטיפים בשל הפופולריות של תרופות ההרזייה.
לפי ההצהרה, המהלך יושלם במהלך המחצית השנייה של 2026 ועוד צריך לזכות באישור הרגולטורים. בחברה מקווים שיצליחו לחקות את ההצלחה של הפיצול של קלוג מ-2023 לחברת חטיפים וחברת דגני בוקר.






























