סגור
אסי שמלצר יו"ר קבוצת שלמה אחזקות 23.5.21
אסי שמלצר יו"ר קבוצת שלמה החזקות (צילום: אוראל כהן)

שלמה החזקות: ההפסדים בביטוח קיזזו רווחים מתחום הרכב

המחסור במכוניות חדשות הביא להגדלת ההכנסות מפעילות הליסינג וההשכרה בשלמה סיקסט, ואפילו מכירת רכבי השכרה הפכה רווחית; אך שלמה ביטוח עברה להפסד בגלל ירידה בכיסוי ממבטחי המשנה

הפסדים בתחום הביטוח קיזזו חלק מהרווח שהניבה פעילות הרכב של שלמה החזקות, והביאו לירידה של 34% ברווח הנקי ברבעון השני השנה ל-96 מיליון שקל.
זאת אף שההכנסה הכוללת של הקבוצה, שמנוהלת בידי היו"ר אסי שמלצר והמנכ"ל אייל גור, שפעילה בתחום הרכב תחת שלמה סיקסט ובתחום הביטוח תחת שלמה ביטוח, היתה כמעט זהה, עם עלייה באחוז, ל-1.236 מיליארד שקל.
בתחום הרכב המחסור במכוניות חדשות בשוק דווקא הגדיל את ההכנסות מתחומי הליסינג וההשכרה לטווח קצר. החברה מכרה פחות מכוניות משומשות וכך הגדילה את הצי הפעיל שלה, במקביל להעלאת תעריפי ההשכרה וההחכרה, והגבירה את ניצול צי הרכב שלה.
התוצאה: ההכנסות מפעילות הליסינג גדלו ב-13% ל-448 מיליון שקל, ומפעילות ההשכרה ב-52% ל-155 מיליון שקל. מנגד, ההכנסות ממכירת רכב ירדו ב-31% ל-383 מיליון שקל, בין השאר בגלל ירידה גדולה במכירות רכבי "אפס ק"מ", מכוניות חדשות מבעלות קודמת של חברת הליסינג, עקב היעדר מלאי שאפשר לרכוש מיבואני הרכב.
הביקושים הגבוהים לרכב משומש בעקבות המחסור ברכב חדש הובילו לכך שאפילו רכבי השכרה לשעבר, שנחשבים בדרך כלל ללא מבוקשים, נמכרו במחירים גבוהים, מה שהפך את המכירה שלהם לתחום הרווחי היחיד בכל הקשור לסחר בכלי רכב של הקבוצה ברבעון האחרון.
בפעילות הביטוח לעומת זאת העמיקו ההפסדים ל-243 מיליון שקל לעומת 93 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 161%. זאת למרות עלייה של 11% בהכנסות ל-245 מיליון שקל. עסקי הביטוח עברו מרווח של 40 מיליון שקל ברבעון השני של 2021 להפסד של 59 מיליון שקל. בשני המקרים היתה ירידה בכיסוי של מבטחי המשנה ועלייה בהוצאות.
דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך של 50 מיליון שקל.