סגור
פארק לוגיסטי של MLP אירופה הכשרת הישוב
פארק לוגיסטי של MLP באירופה

בזכות מכירת קרקע: הכנסות הכשרת הישוב זינקו פי שלושה ברבעון השני

במהלך הרבעון נכנסו לחברה כספי מכירת הקרקע בהרצליה פיתוח, והיא סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 260 מיליון שקל ורווח של 356 מיליון שקל; ערך הנדל"ן המניב עלה ברבעון בכ-400 מיליון שקל, בעיקר בזכות הפארקים הלוגיסטיים של החברה באירופה

חברת הכשרת הישוב סיימה את הרבעון השני של השנה עם צמיחה בפעילות וזינוק בהכנסות. חברת הנדל"ן רשמה ברבעון הכנסות של 260 מיליון שקל, פי שלושה לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
למעלה ממחצית מההכנסות לרבעון (141 מיליון שקל) נובעות ממכירת קרקע בהרצליה פיתוח. אך גם ללא הכנסות אלה, חלה עלייה במרבית סעיפי ההכנסה, מלבד ההכנסות מעסקי שילוט החוצות (חברת רפיד), שירדו בשיעור של 8% ל-7.3 מיליון שקל בשנה.
ללא העסקה היתה נרשמת הכנסה של 118 מיליון שקל, לעומת 87 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. שורת הרווח הנקי קפצה ל-356 מיליון שקל, לעומת 121 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן במהלך הרבעון עלה ערך הנדל"ן להשקעה ב-400 מיליון שקל, בעיקר הודות לשווי הפארקים הלוגיסטיים של החברה באירופה.
בתחום ההתחדשות העירונית דיווחה החברה על צבר של כ-26 אלף דירות פוטנציאליות, מהן כ-6,500 דירות עם תב"ע מאושרת. במהלך הרבעון השני גייסה החברה 110 מיליון שקל בהנפקה פרטית בהובלת מנורה, הפניקס וקרן ספרה. בעלי השליטה השתתפו בהנפקה ב-10 מיליון שקל.
בצד ההשכרה דיווחה הכשרת הישוב על התקדמות בהשכרת שטחי משרדים במגדל שבעת הכוכבים במתחם ה-BBC בבני ברק. החברה השכירה 34% משטחי המשרדים לתקופות של חמש עד שבע שנים. עבודות הקמת המגדל, הכולל שטחים בהיקף של כ-52 אלף מ"ר המיועדים להשכרה על ידי החברה, צפויות להסתיים בסוף שנת 2022, כך שלפני החברה עוד דרך ארוכה עד להשלמת ההשכרה של כלל השטחים במגדל.
עוד מנופים משמעותיים של החברה, בעיקר בעליית ערך, הם הפארקים הלוגיסטיים באירופה. חברת MLP, שבשליטת הכשרת הישוב, מחזיקה ב-20 פארקים לוגיסטיים באירופה בהיקף של כ-880 אלפי מ"ר ובשיעורי תפוסה של כ-98%. MLP פועלת בפולין, גרמניה, אוסטריה ורומניה, עם פוטנציאל שטחים מניבים כולל של כ-1,594 אלף מ"ר.