סגור
מטה גולדמן זאקס ב ניו יורק
מטה גולדמן זאקס בניו יורק (צילום: בלומברג)

גולדמן זאקס עקף את התחזיות אבל המנכ"ל מזהיר מפני מיתון

בנק ההשקעות סיכם את הרבעון עם ירידה של 12% בהכנסות ונפילה של 43% ברווח, אך עדיין עלה על ציפיות האנליסטים; המנכ"ל דייוויד סולומון אמר שקיים סיכוי טוב למיתון, וכעת הזמן להיות זהירים

גולדמן זאקס פירסם היום (ג') את תוצאות הרבעון השלישי שעקפו את תחזיות השוק הן בשורת הרווח והן בהכנסות, ואישר שהוא צפוי לערוך תוכנית ארגון מחדש. מניית גולדמן זאקס מטפסת ב-2.7% בטרום המסחר בבורסת ניו יורק.
בנק ההשקעות סיכם את הרבעון עם ירידה של 12% בהכנסות בגובה 11.98 מיליארד דולר, בעוד אנליסטים בשוק צפו לו רווח של 11.98 מיליארד דולר. הרווח המתואם נפל ב-43% ל-3.07 מיליארד דולר או 8.25 דולר למניה, ועקף את הציפיות לרווח של 7.69 דולר למניה.
מנכ"ל הבנק דייוויד סולומון הזהיר שהכלכלה האמריקאית עשויה להגיע לשפל שיקשה על קבלת החלטות בנוגע לעסקים ולהשקעות ואף למיתון.
"אני חושב שזה הזמן להיות זהירים, ואני חושב שעבור מי שמנהלים עסקים מבוססי סיכון, זה הזמן לחשוב בזהירות רבה יותר על תיבת הסיכונים ועל התיאבון לסיכון שלהם", אמר סולומון ל-CNBC.
"אני חושב שחייבים לצפות כעת להתגברות התנודתיות", הוסיף סולומון. "אין ודאות שנתמודד עם תרחיש כלכלי קשה באמת, אבל יש סיכוי טוב שנראה מיתון בארצות הברית".
הבנק צפוי לבצע ארגון מחדש שבו יהפוך את ארבע החטיבות המרכזיות שלו לשלוש חטיבות - ניהול נכסים ועושר, בנקאות ושווקים גלובליים ופתרונות פלטפורמה.
עד כה פירסמו הבנקים הגדולים בוול סטריט דוחות מעורבים לרבעון השלישי, כשג'יי.פי מורגן ומורגן סטנלי רשמו ירידות חדות בהכנסות של חטיבת בנקאות ההשקעות אך ההכנסות המתואמות עלו על צפי השוק.