סגור
אלון מאסק טוויטר
אלון מאסק בטוויטר (צילום: רויטרס)

מאסק לעובדי טוויטר: ייתכן שהחברה תפשוט את הרגל

הבעלים החדש של הרשת החברתית קיים פגישה ראשונה עם העובדים והזהיר כי החברה עלולה להפסיד מיליארדי דולרים בשנה הבאה; הוא הביע חשש מפני ההאטה הכלכלית המתקרבת וציין כי יהיה צורך להגדיל את ההכנסות ממנויים בעקבות הירידה בהכנסות מפרסום; יואל רות', האחראי על ניטור תכנים פוגעניים, התפטר

אלון מאסק, הבעלים החדשים של טוויטר, הזהיר אתמול (ה') מפני האפשרות שפלטפורמת המדיה החברתית תפשוט את הרגל. לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג, מאסק קיים פגישה רבת משתתפים ראשונה עם העובדים ובה אמר שאינו יכול לשלול את האפשרות. זאת לאחר שעברו שבועיים בלבד מהשלמת עסקת הרכישה ב-44 מיליארד דולר, ולפי מומחים שונים היא הותירה את טוויטר במצב פיננסי פגיע.
עוד לפני הפגישה כתב מאסק במייל לעובדים כי טוויטר לא תצליח "לשרוד את ההאטה הכלכלית המתקרבת" בלי להעלות את ההכנסות ממנויים, שיקזזו את הירידה בהכנסות מפרסום. באתר אינפורמיישן דיווחו כי בפגישה הזהיר מאסק שטוויטר עלולה להפסיד מיליארדי דולרים בשנה הבאה.
במקביל יואל רות', שהיה אחראי על ניהול וניטור תכנים פוגעניים, מידע שגוי וספאם בפלטפורמה, הודיע אתמול על התפטרותו, כך לפי דיווח ברויטרס המתבסס על שני אנשים המעורים בנושא. בחשבון הטוויטר שלו אף שינה רות' את התיאור והגדיר את עצמו כ"לשעבר מנהל חטיבת האמון והבטיחות" בחברה. רות' לא הגיב על הדיווחים. פורשת נוספת היא סמנכ"לית אבטחת המידע בחברה, ליאה קיסנר, שצייצה מוקדם יותר כי היא עוזבת את החברה. הם מצטרפים לסמנכ"לים דמיאן קיראן (תחום הפרטיות) ומריאנה פוגארטי (הציות לרגולציה), שהודיעו גם כן על עזיבתם.
מנציבות הסחר הפדרלית (FTC) מסרו בתגובה כי הם עוקבים אחר הנעשה בטוויטר "בחשש רב" בשל עזיבתם של מנהלי הפרטיות והציות. ההתפטרויות הללו מציבות את טוויטר בסכנה להפר את הוראות הרגולטורים. "אנחנו עוקבים אחרי ההתפתחויות האחרונות בטוויטר בחשש רב", הגיב דאגלס פאראר, מנהל העניינים הציבוריים ב-FTC. "שום מנכ"ל או חברה אינם מעל לחוק, וחברות חייבות לציית לצווים שלנו. הצווים המתוקנים שלנו מעניקים לנו כלים חדשים להבטיח ציות, ואנחנו מוכנים להשתמש בהם".
עם זאת, עורך דינו של מאסק, אלכס שפירו, כתב במייל לעובדים כי טוויטר תשמור על ההנחיות. "שוחחנו עם ה-FTC היום על המשך ההתחייבויות שלנו ואנחנו מקיימים דיאלוג בונה", כתב. עורך הדין האחראי על הפרטיות בטוויטר הוסיף כי לפי שפירו מאסק מוכן לקחת על עצמו "סיכונים רבים" עם החברה. "אלון משגר רקטות לחלל, הוא לא מפחד מה-FTC", ציטט עורך הדין את שפירו.
בינתיים מתגבר גם החשש שיופעל על מאסק לחץ ממדינות זרות המנסות לשלוט בשיח המקוון. כך למשל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר ביום רביעי כי "שיתוף הפעולה או היחסים הטכניים של מאסק עם מדינות אחרות צריכים להיבדק".
כמו כן חברות נוספות הכריזו כבר על הפסקת הפרסום בטוויטר. רשת המסעדות צ'יפוטלה הודיעה אתמול כי הפסיקה את הפרסום בפלטפורמה "עד שנבין בצורה טובה יותר את הכיוון אליו היא הולכת תחת ההנהגה החדשה". בכך הצטרפה לחברות כמו ג'נרל מוטורס ואאודי, שכבר השהו את הפרסום מאז הרכישה.