סגור
אהרון פרנקל ו אלי עזור
מימין: אהרון פרנקל ואלי עזור (צילומים: אוראל כהן, אתר החברה)

הקרב על דירקטוריון תמר פטרוליום: מוטי בן־משה מנסה לפשר בין אהרון פרנקל לאלי עזור

במקביל לנסיונות הפשרה, אליהם חבר גם יוסי אבו, דרש בן־משה למחוק את הערת החברה, לפיה המועמד לדירקטוריון מטעמו אלכס סורז'קו, "עלול להימצא בניגוד עניינים", עקב כהונתו בדירקטוריון דור אלון. תמר פטרוליום סירבה למחוק את ההערה

מוטי בן־משה שמחזיק ב־6.9% ממניות תמר פטרוליום, מגיע גם הוא למיני עימות עם החברה. אתמול פרסמה החברה, שנמצאת במוקד של מאבק שליטה בין אהרון פרנקל (24.99%) לאלי עזור (24.49%), נייר עמדה ששיגר בן־משה לתמר פטרוליום באמצעות עו"ד מוטי ימין, לשעבר מנהל מחלקת תאגידים ברשות ני"ע, ובו חושף בן־משה חילוקי דעות בינו לבין החברה.
בן־משה קובל על ההערה שהצמידה החברה למועמד מטעמו לדירקטוריון, אלכס סורז'קו. בן־משה וקבוצת אלון רבוע כחול העמידו את סורז'קו להצבעה כמועמד לדירקטוריון באספה שתתקיים ב־25 באפריל. תמר פטרוליום, שמחזיקה ב־16.75% ממאגר הגז הטבעי תמר, ציינה ליד שמו של סורז'קו כי הוא "עלול להימצא בניגוד עניינים, שימנע ממנו להשתתף בדיוני הדירקטוריון העוסקים בליבת הפעילות של החברה".
בן־משה דרש מהחברה לתקן את ההערות אבל תמר פטרוליום, לה מייעצת עו"ד שיראל גוטמן עמירה, סירבה. בן־משה טוען כי החשש אינו מתיישב עם תפקידיו של סורז'קו כסמנכ"ל וכדירקטור באלון רבוע כחול, חברת ההחזקות של בן־משה, וכדירקטור בדור אלון, החברה־הבת. "הוא אינו מעורב בדיונים או בהחלטות הנוגעות לרכישת גז טבעי ו/או לדיונים או החלטות בנוגע לתחנת הכוח IPM בבאר טוביה (שדור אלון מחזיקה בכ־34% ממניותיה באמצעות חברה־בת)".
לפי המכתב של בן־משה, פנה סורז'קו לחברה והציע למען הזהירות, להפיג את החשש האמור ולהתחייב כלפי החברה כי "בכפוף למינויו כדירקטור הוא ימשיך להימנע מכל עיסוק בתחום הגז הטבעי או תחנת הכוח וכך יבוטל החשש לקיום ניגוד עניינים. אם בעתיד המצב ישתנה הנושא ייבדק נקודתית, כמו אצל כל דירקטור אחר". בן־משה קורא לבעלי המניות של תמר פטרוליום להצביע בעד מועמדותו של אלכס סורז'קו.
הפנייה אל תמר פטרוליום לא באה בחלל ריק. בחברה מתקיים כאמור סוג של מאבק שליטה בין פרנקל לעזור. כפי שנחשף ב"כלכליסט", פרנקל ביקש למנות חמישה דירקטורים חדשים לדירקטוריון תמר פטרוליום, במקום חמישה דירקטורים קיימים, שאת חלקם לפחות הוא מזהה עם עזור. פרנקל שיגר מכתב למנורה מבטחים, שמחזיקה ב־12.45% ממניות תמר פטרוליום, בסוף השבוע בו דרש שלא להצביע בעד הדירקטורים המכהנים של תמר פטרוליום ואף ביקר את בזבזנותה של החברה.
ל"כלכליסט" נודע כי מספר אנשי עסקים מנסים לפשר בין פרנקל ועזור, ביניהם יוסי אבו, מנכ"ל ניו־מד אנרג'י ובן־משה עצמו. האחרון ניסה לשכנע את פרנקל ועזור שכל אחד מהם ימנה שני דירקטורים מטעמו, והחמישי יהיה נייטרלי (באספה אמורים להיבחר חמישה דירקטורים). לפי ההצעה ימונו שני יו"רים משותפים, אחד מכל צד. כיום מכהן כיו"ר החברה שר האוצר לשעבר רוני בר־און.
לדברי גורמים סביב החברה, פרנקל רואה בבר־און איש של עזור ודורש לכלול אותו בין הנציגים של עזור בפשרה כזו. עזור טוען כי בר־און מונה בכלל בידי קרן ברוש, שממנה רכש מניות. במידה שכך, טוען פרנקל, יש להחליט על חוסר תמיכה בבר־און ושעזור יעמיד דירקטור אחר במקומו מטעמו. נראה כי עזור משוכנע שהאספה תצביע בעד הדירקטוריון הקיים. השאלה המרכזית היא כיצד תצביע מנורה מבטחים. על פי הערכות, חברת הביטוח תצביע בצורה נייטרלית – כלומר בעד כל המועמדים.
לא פחות מ־13 מועמדים מתמודדים על 5 מקומות, 6 מהם מטעמו של פרנקל, 4 דירקטורים קיימים ולצידם אווה מדז'יבוז', לשעבר יו"ר הרשות השנייה שמזוהה ע"י פרנקל עם עזור, שמחזיק במספר כלי תקשורת גדולים. לפי ההערכות, כל אחד מהמתמודדים "אגר" 8%-6% בעלי מניות פרטיים שיתמכו בו וההכרעה תהיה בידי בן־משה בסופו של דבר.
בחברה ובצד של עזור חוששים כי המטרה של פרנקל היא אחת: להשתלט על תמר פטרוליום ללא תשלום של פרמיית שליטה ולהביא אותה למיזוג עם החברות בהן הוא מחזיק חלק נוסף (14.5%) במניות מאגר תמר (14.5%). כך, יחד עם ההחזקה של תמר פטרוליום, יהפוך פרנקל לבעל השליטה דה פקטו במאגר תמר.