סגור
אהרון פרנקל  איש עסקים ו יזם בינלאומי  בעלים של קבוצת Loyds
אהרון פרנקל (צילום: אוראל כהן)

בלעדי
המאבק על השליטה בתמר פטרוליום: 13 מתמודדים על 5 מקומות בדירקטוריון

דירקטוריון תמר פטרוליום אישר להעמיד לבחירה באסיפה הכללית הקרובה של בעלי המניות את חמשת המועמדים של אהרון פרנקל, כך נודע לכלכליסט; לאור זאת ייווצר מצב חריג בה מתמודדים בחברה ציבורית 14 מועמדים על חמישה מקומות בדירקטוריון

דירקטוריון תמר פטרוליום, שמחזיקה ב־16.7% ממאגר הגז הטבעי תמר, אישר להעמיד לבחירה באסיפה הכללית הקרובה של בעלי המניות את חמשת המועמדים של אהרון פרנקל, כך נודע לכלכליסט.
לאור זאת ייווצר מצב חריג בחברה ציבורית בה מתמודדים 13 מועמדים על חמישה מקומות בדירקטוריון. ארבעה דירקטורים מכהנים, ושניים נוספים שהועמדו לבחירה כבר בזימון המקורי לאסיפה שתתקיים ב-25 באפריל. אליהם מתווספים שבעה מועמדים, חמישה של פרנקל, ושניים של בעלי המניות מוטי בן משה וצבי ברק. שני הדירקטורים היחידים שלא עומדים לבחירה הם הדח"צים גיורא ענבר וגיל הוד שנבחרים אחת לשלוש שנים.
פרנקל הוא בעל המניות הגדול בחברה, 24.99%, ולצידו אלי עזור בעלי וואלה ומעריב, 24.49%. פרנקל רכש את המניות ביולי האחרון ועזור ב-2021. פרנקל ביקש למנות דירקטוריון שייצג את כוחו היחסי ואת זה של עזור, שהדירקטוריון הקיים מזוהה עמו למרות שהחברה היא ללא גרעין שליטה ורוב הדירקטורים מונו בתקופה שלפני כניסת עזור.
בן משה מחזיק 6.9% ממניות החברה אותן רכש במהלך מגפת הקורונה בשווי חברה של 200 מיליון שקל. צבי ברק מחזיק כ-1.5%. בן משה מציע כדירקטור מטעמו את אלכס סרז'נקו, ואילו ברק את עצמו. הם מצטרפים לארבעה דירקטורים מכהנים: היו"ר רוני בר-און שר האוצר לשעבר, נחמה רונן, תמיר עבודי וברק משרקי, ושני מועמדים נוספים שהועמדו בזימון המקורי: עודד נגר מצד פרנקל, ואווה מדיז'יבוז', יו"ר הרשות השניה לשעבר מטעמו של עזור.
חמשת המועמדים של פרנקל שהדירקטוריון אישר אמש יחד עם שני המועמדים החדשים, הם: אייל חיימובסקי, מי שהיה בעבר ראש לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו; טל גן צבי, שהיה ראש המטה של נפתלי בנט כשכיהן כראש ממשלה; עו"ד שרה פריש, שופטת בית המשפט השלום בפתח תקווה בדימוס ומי שכיהנה כבכירה במפד"ל ואף היתה אמורה להתמנות ליו"ר ועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה; בזיל גמזו, רואה חשבון שכיהן כדח"צ בגולף; וחיים וייסנבליט.
עזור ופרנקל מנסים לגייס תמיכה של יתר בעלי המניות, כשמנורה מבטחים עם 12.5% יחד עם בן משה וברק מהווים מעין לשון מאזניים.