סגור

הצהרה של מנהיגת סקוטלנד מזניקה את מטבע הפאונד

המטבע הבריטי קופץ בעד 1.2% לרמה הגבוהה שלו זה יותר מחודשיים, כשהוא נסחר תמורת 1.415 דולרים; השרה הראשונה של סקוטלנד ניקולה סטרג'ון הודיעה כי מדינתה לא תמהר למשאל עם נוסף בנושא עצמאות מבריטניה - תתמקד במשבר הקורונה; הדולר נחלש מול מקבילו הישראלי - נסוג ב-0.3% ושערו היציג נקבע על 4.583 שקלים


הפאונד מזנק היום (ב') ב-1.2% עד לשווי של ל-1.415 דולר ולשיא של יותר מחודשיים (מאז ה-25.2). זאת, בין היתר, על רקע דולר חלש ותחזית כלכלית משופרת בממלכה להמשך השנה.


אך לצד גורמים אלה, בבריטניה חשים בהקלה אחרי שמנהיגת סקוטלנד והשרה הראשונה במדינה שנבחרה שוב - ניקולה סטרג'ון Nicola Sturgeon ממפלגת SNP, הודיעה כי המשימה הראשונה שלה בתפקיד, היא להתמודד מול המשך משבר הקורונה.

1 צפייה בגלריה
אלן טיורינג שטר חדש של 50 פאונד
אלן טיורינג שטר חדש של 50 פאונד
אלן טיורינג שטר של 50 פאונד

על כן, בממלכה לא צופים משאל עם נוסף בסקוטלנד והתנגשויות בטווח הקרוב מול ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בסוגיית המעמד הפוליטי של סקוטלנד.
משאל עם שני בנושא עצמאות סקוטלנד דורשת את הסכמת ממשלת בריטניה – וג'ונסון פסל אפשרות כזאת, באמרו כי הממלכה צריכה להתמקד בנושאים דחופים יותר, כמו המשך ההתאוששות ממשבר הקורונה.
כמו כן, הדולר נמצא בשפל דומה מול סל 6 המטבעות העיקריים בעולם - נחתך עד לשיעור של 90.025 נק'.
המגמה השלילית במטבע האמריקאי גררה אותו לירידה יומית גם מול מקבילו הישראלי: הדולר נחלש ב-0.3% ושערו היציג נקבע על 3.251 שקלים. המטבע הבריטי זינק ב-1% ושערו היציג נקבע על 4.583 שקלים.