סגור

זבידה קונה מאטרקצ'י את קרן הריט של אאורה ב-750 מיליון שקל

בכך יורדת מהפרק לעת עתה התוכנית של אטרקצ'י להפניק את הקרן בבורסה בת"א; מבנה העניקה לאאורה אופציה להיכנס לרכוש 15% מהפעילות בהנחה של 7.5%, במקרה של הנפקה בהמשך הדרך

מהלך עסקי לא שגרתי בשוק הנדל"ן המקומי: חברת הנדל"ן מבנה בניהולו של דודו זבידה רוכשת מידי חברת אאורה שבשליטת המנכ"ל יעקב אטרקצ'י (52.1%) את נכסי המגורים שתכננה להנפיק באמצעות קרן ריט.
בתמורה בעסקה עומדת על 750 מיליון שקל והיא כוללת 290 יחידות דיור להשכרה ושטחי מסחר בגודל של 4,000 מ"ר שאאורה בונה ברמת גן, קריית אונו, רמת השרון ושטחים נוספים באזור המרכז.
עבור מבנה, המחזיקה בעיקר בפעילות שגרתית יותר של נדל"ן מניב, עם שטחי משרדים, לוגיסטיקה ומסחר, לא מדובר בכניסה הראשונה להשכרת נכסים בתחום המגורים. לאחרונה רכשה מבנה במתחם האלף בראשל"צ מגרש של 10 דונם שבו מתוכננת הקמת 400 יחידות במעונות סטודנטים ו-200 דירות להשכרה. בירושלים רכשה מבנה מקבץ דיור "מלון חן" הכולל מעל 300 יחידות דיור מושכרות.
העסקה מורידה מעל הפרק את הנפקת קרן הריט של אאורה, שהיתה כבר בשלבים מתקדמים לקראת השלמתה בבורסה בת"א. היא גם יוצרת ברית עסקית מעניינת בין מבנה לאאורה, שכן מבנה מעניקה לאחרונה אופציה להיכנס כשותפה ולרכוש 15% בהנחה של 7.5%, במקרה שמבנה תנפיק את פעילות המגורים.
כמו כן, אאורה תעניק למבנה אופציה למבנה לקנות אצלה בין 20 ל-50 דירות בשלבי מכירה מוקדמים (פריסייל) בכל אחד מ-17 הפרוייקטים העתידיים שתקים. הרכישה תעשה בהנחה של 5% על מחיר השמאות, ולמבנה אף תהיה האפשרות לסחור באופציה הזאת לפי תנאים מסוימים.
על-פי הודעת מבנה, שיעור התשואה הצפוי על ההון עומד על של כ- 11%. בכוונתה לנהל את הנכסים ולהשכיר את דירות המגורים לציבור הרחב תוך שהיא פועלת לקבלת הטבות מכוח חוק עידוד השקעות הון.
החוק מאפשר למבנה להשכיר את הדירות לתקופה של 5 שנים כדי להנות מהטבות מס, ולאחריהן תוכל להחליט אם למכור אותן. מצב זה הוא פחות כובל למשל מהתחייבות להשכרה ל-20 שנה, שניתנה בחברה כגון דירה להשכיר ובמיזמים אחרים.
דודו זבידה, מנכ"ל מבנה ציין: "אנו רואים בעסקה הזדמנות להעשיר ולהעמיק את האחיזה שלנו בתחומי ההשכרה לטווח ארוך לצד יצירת יתרון משמעותי בסיגמט הדירות קטנות המוצעות כיום בשוק." יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה ציין: " אנו משוכנעים כי המכירה מבטיחה ניהול מקצועי ותחזוק הנכסים באמצעות גוף אחד, חזק ומתמחה, עם הסתכלות ארוכת טווח ושמירה על הנכסים לטובת הדיירים תוך יצירת חווית מגורים איכותית ושלמה עבורם."
את העסקה ליוו עו"ד אלדד כורש ועו"ד לירון-לוי לב ממשרד פישר ושות' (fbc&co) ועו״ד עידית עמיר יועמ״ש מבנה ועו״ד שמוליק לכנר ממשרד נשיץ ברנדס אמיר ושות'.

1 צפייה בגלריה
דוד זבידה
דוד זבידה
דוד זבידה
(צילום: תומר לוי)