סגור

ריינאייר מדווחת על הפסד שנתי עצום, אך מפגינה אופטימיות

חברת התעופה המוזלת מדווחת כי הפסידה 815 מיליון יורו לאחר ש-81% מפעילותה נחתכו בשנה הפיסקאלית האחרונה עקב הקורונה; עם זאת, בשבועות האחרונים נרשמה התאוששות בהזמנות

ריינאייר דיווחה על "התאוששות חזקה" בהזמנות בשבועות האחרונים, אך אמרה שהיא ממשיכה להתמודד עם אתגרים בעקבות הקורונה.

חברת התעופה המוזלת דיווחה על הפסד של 815 מיליון יורו בשנה הפיסקאלית האחרונה, לאחר שהמגבלות שהוטלו בעקבות המגפה חתכו את נפח פעילותה ב-81%. אנליסטים חזו הפסד של 933 מיליון יורו ב-12 החודשים שהסתיימו במרץ.


1 צפייה בגלריה
ריינאייר דוכן ריק שדה תעופה ברצלונה קורונה
ריינאייר דוכן ריק שדה תעופה ברצלונה קורונה
דוכן ריינאייר בברצלונה
(צילום: רויטרס)

מנכ"ל ריינאייר, מייקל אולירי, אמר היום (ב') ל-CNBC שזו היתה "שנה קשה מאוד", אך החברה "מסתכלת קדימה באופטימיות רבה. בשבועות הראשונים של אפריל קיבלנו פחות מחצי מיליון הזמנות. שישה שבועות מאוחר יותר קיבלנו 1.5 מיליון הזמנות. אז אנחנו רואים התאוששות חזקה בהזמנות לחודשים יוני, יולי ואוגוסט. אני חושב שאם המגמה הזאת תימשך, נוכל להביט באופטימיות לרבעון השני".
בלי קשר לעלייה האחרונה, ריינאייר מצפה להגיע למצב מאוזן בשנה שתסתיים במרץ 2022. "השנה הפיסקאלית 2022 תמשיך להיות מאתגרת, עם אי ודאות לגבי מגבלות התנועה בעקבות הקורונה", מסרה החברה היום. היא מצפה למינימום של 120-80 מיליון הזמנות בשנה הפיסקאלית הנוכחית, זאת לאחר שרשמה 27.5 מיליון נוסעים בשנה שהסתיימה במרץ 2021. למרות האצת מבצעי החיסון באירופה, ריינאייר לא מצפה לעליית מחירים בטווח הקצר.
אולירי אמר שמשפחות בריטיות יוכלו "לחסוך הרבה" אם יזמינו נסיעות בקיץ הקרוב. אך הוא הזהיר שיכול להיגרם לחץ מסוים לכיוון העלאת מחירים משלהי 2021 עד קיץ 2022.