$
תעשייה ופיננסים

הפסד לריאנאייר: מנהל התפעול שפרש יצטרף לאיזיג'ט

בית המשפט באירלנד דחה את דרישת חברת הלואו קוסט לאכוף סעיף אי תחרות של שנה, לנוכח המידע התחרותי "בעל הערך העצום" שבו מחזיק המנהל הבכיר פיטר בלו; עוד נקבע: סעיף אי התחרות רחב מדי, באופן בלתי מוצדק, ובשל כך לא ניתן לאכוף אותו

שירות כלכליסט 17:5123.12.19

סעיף אי התחרות נפסל – ובמאבק המסקרן בין שתיים מחברות הלואו קוסט הגדולות בעולם גברה איזיג'ט על המתחרה ריאנאייר. בית המשפט באירלנד דחה היום (ב') את נסיונה של ריאנאייר לפסול את הצטרפותו של פיטר בלו (Peter Bellew), לשעבר מנהל התפעול הראשי שלה, לשורות איזיג'ט.

 

 

 

ריאנאייר פנתה למתחרה בדרישה להשהות את העסקתו של בלו עד לשנת 2021, בהתאם לסעיף אי התחרות למשך 12 חודשים שנכלל בחוזה ההעסקה שלו בחברה האירית.

 

איזיג'ט איזיג'ט צילום: רויטרס

 

לאחר שדרישתה נדחתה, פנתה רינאייר לבית המשפט האירי, שהורה היום כי העסקתו על ידי איזיג'ט מותרת, בין היתר בנימוק שלא ניתן לאכוף את סעיף אי התחרות המדובר. רינאייר הודיעה כי בכוונתה לערער על הפסיקה.

 

במהלך הדיונים שהתנהלו בשבועיים האחרונים טענה ריאנייר שבלו מחזיק במידע בעל ערך תחרותי עצום ושלפי סעיף אי התחרות בחוזה ההעסקה שנחתם עמו, לא ניתן להעסיק אותו בחברה מתחרה עד לינואר 2021.

 

מנגד, עורכי דינו של בלו (שלפני הצטרפותו לריאנאייר כיהן כמנכ"ל חברת התעופה Malaysia Airlines) טענו שלסעיף הרלבנטי אין תוקף משפטי, שכן הוא היה קשור לתוכנית אופציות, שעתה ידוע ששוויה בפועל אפסי. עוד נטען, כי גם אם הוא תקף ברמה העקרונית, יש לפסול אותו משפטית מכיוון שתחולתו רחבה הרבה יותר מדי. הסעיף פוסל העסקה של בלו "בכל חברת תעופה שמתחרה עם ריאנאייר בכל שוק שהוא".

 

בית המשפט קבע שסעיף אי התחרות אכן תקף אך הוא מגביל ללא הצדקה את העסקתו של בלו למעשה בכל חברת תעופה אחרת, ולכן לא ניתן לאכוף אותו באף חברה.

 

בבית המשפט טענה ריאנאייר כי היא לא תתנגד להעסקתו של התובע בחברת תעופה הפועלת בשוק השירותים והמחירים המלאים, שכן המידע הבעייתי שבו מחזיק בלו נוגע רק לסקטור הלואו קוסט. בית המשפט לא קיבל את הטענה, בנימוק שנוסח ההסכם הוא הרלבנטי להכרעה ולא השאלה אם ובאיזו אופן מתכוונת ריאנאייר לאכוף אותו.

x