סגור

ענקית האנרגיה הצרפתית EDF תתקין רובוטים של איירטאצ' סולאר

איירטאצ' תקבל 1.55 מיליון שקל עבור אספקת רובוטים לניקוי פאנלים ב-3 שדות סולאריים ש-EDF מפעילה בארץ; בנוסף, תספק שירותי תחזוקה למשך 15 שנה תמורת סכום שינוע סביב 2 מיליון שקל; בשל הדיווח מניית איירטאצ' מזנקת בת"א; EDF נסחרת בפריז בשווי של 37 מיליארד יורו; באפריל חתמה איירטאצ' על הסכם של מיליונים עם ההודית ReNew Power

חברת איירטאצ' סולאר הודיעה היום על הסכם משמעותי שחתמה עם החברה-הבת בישראל של EDF Renewables מצרפת, להטמעת הרובוטים של איירטאצ' בשלושה שדות סולאריים שבבעלות החברה בישראל.


ההסכם נחתם לאחר פיילוט ובחינה של טכנולוגיות ומערכות מתחרות שונות. ההכנסות הצפויות לחברה מכוח הסכמי אספקת הרובוטים בלבד עומד על כ-475 אלף דולר (1.55 מיליון שקל), וההסכם כולל גם שירותי תפעול ותחזוקה ל-15 שנים.

1 צפייה בגלריה
שדות סולאריים פדויים
שדות סולאריים פדויים
שדה סולארי של EDF במושב פדויים
(צילום: EDF-RE ישראל)

החברה נוהגת לגבות 9% מעלות ההתקנה כדמי תחזוקה, כך שבתחשיב לפי 15 שנה מדובר בכ-640 אלף דולר נוספים (2 מיליון שקל).
EDF Renewables פעילה ב-22 מדינות ומרכזת את פעילות האנרגיה המתחדשת של ענקית האנרגיה EDF, שנסחרת בבורסה בפריז בשווי של כ-37 מיליארד יורו. עיקר פעילות EDF Renewables הינו תכנון, פיתוח, בנייה והפעלה של פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת.
להערכת החברה, להסכם עם החברה-הבת של EDF בישראל עשויה להיות השפעה חיובית בכל הקשור להרחבת פעילותה עם חברות-בנות נוספות מקבוצת EDF הפעילות במדינות אחרות. ככל הידוע, החברה-הבת מפעילה בישראל כ-20 שדות סולאריים בהספק מותקן של כ-400 מגה-ואט.
הסכם זה עם EDF Renewables מצטרף להסכם שעליו דיווחה איירטאצ' בחודש אפריל האחרון עם ענקית האנרגיה ההודית ReNew Power למכירה ותפעול של רובוטים בהיקף 2.5 מיליון דולר והסכמי תפעול ותחזוקה לכ-25 שנה בהיקף של כ-5.1 מיליון דולר נוספים. בנוסף דיווחה איירטאצ' בחודש מרץ האחרון על הסכם עם חברת משק אנרגיה למכירת רובוטים בהיקף כולל של כ-2.5 מיליון דולר ושירותי תחזוקה לכ-23 שנה בסכום כולל נוסף של כ-5 מיליון דולר.
החברה-הבת של EDF מפעילה בישראל כ-20 שדות סולאריים בהספק מותקן של כ-400 מגה-אט
לדברי איירטאצ', ההסכמים עם EDF, ReNew Power ומשק אנרגיה מביאים את סך ההסכמים שעליהם חתמה החברה בששת החודשים האחרונים לכ-5.5 מיליון דולר (לא כולל תחזוקה) בהשוואה לכ-2 מיליון דולר הזמנות בשנת 2020 כולה.
ניק לניר בראון, מנכ"ל איירטאצ' סולאר, מסר: "ההסכם נחתם לאחר תהליך ממושך של בחינת טכנולוגיות מתחרות על ידי EDF, ואנו רואים בו הבעת אמון חשובה מאוד באיירטאצ' מצד ענקית אנרגיה מתחדשת עולמית ואף אבן דרך בהמשך התפתחות החברה. EDF היא קבוצה גלובלית עם פעילות נרחבת בתחום האנרגיה המתחדשת, והחברה-הבת של EDF בישראל היא, לפי הידוע לנו, היזם הסולארי הגדול ביותר בארץ. להערכתנו, להסכם זה עשויה להיות השפעה חיובית בכל הקשור להרחבת פעילותנו המקומית והבינלאומית ובכוונתנו לפעול למיצוי הפוטנציאל הרב בהקשר זה".
חברת איירטאצ' סולאר השלימה במרץ השנה הנפקה ראשונית לציבור (IPO) וגייסה כ-61 מיליון שקל. מאז נפלה המניה ב-20% (למרות זינוק יומי של 15%).
החברה הוקמה על ידי יניר אלוש המכהן כיו"ר החברה, והחלה את פעילותה ב-2017. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק, תפעול ותחזוקה של פתרונות רובוטיים לניקוי יבש (ללא מים) של פאנלים פוטו-וולטאים, המשמשים את שוק האנרגיה הסולארית. מטה הפעילות של החברה ומפעל הייצור ממוקמים באזור תעשייה הר טוב א' בבית שמש, והיא פעילה ומוכרת את מוצריה ושירותיה בישראל ובהודו.