סגור

רבעון ירוק לחברות האנרגיה המתחדשת: הכנסות נופר זינקו ב-148%

הכנסות נופר אנרג'י ברבעון הראשון עמדו על 78.6 מיליון שקל. החברה רשמה רווח נקי של 1.3 מיליון שקל, מול הפסד של 220 אלף שקל בתקופה המקבילה; אנלייט רשמה עלייה של 19% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-70 מיליון שקל, ונהנתה מקיטון של 84% בעלויות

חברות האנרגיה המתחדשת ממשיכות להתרחב בפורטפוליו הפרויקטים שהן מקימות: אנלייט אנרגיה ונופר אנרג'י, שתי חברות שהציגו היום את תוצאותיהן לרבעון הראשון של 2021, מקדמות תוכניות פריסה משמעותיות, בעיקר של פאנלים סולאריים בארץ ובמספר אזורים בחו"ל.


אנלייט פועלת בעיקר בחו"ל, ופעילותה כוללת גם הקמת טורבינות שמונעות ברוח. נופר נכנסת בימים אלה לראשונה לארצות הברית ומתמקדת בהקמת פאנלים סולאריים, בהתמחות בפרויקטים על גגות מבנים.

1 צפייה בגלריה
פרויקט סולארי צף של נופר אנרגיה ב קיבוץ אלונים
פרויקט סולארי צף של נופר אנרגיה ב קיבוץ אלונים
פרויקט סולארי צף של נופר אנרגיה בקיבוץ אלונים
(צילום: אבי אריש)

נופר אנרג'י הציגה עלייה של 97% בהיקף המגה-ואט של הפרויקטים המחוברים והמוכנים לחיבור ביחס למועד התשקיף. לנופר נכון להיום יש 154 מגה-ואט של פרויקטים בקטגוריה הזאת. המערכות שנמצאות בשלבי הקמה או לקראת הקמה גדלו ל-663 מגה-ואט, עלייה של 111% ביחס ליוני שעבר. בשלבים הבוסריים יותר של הייזום, שאותם נופר מכנה "פיתוח ורישוי", נרשמה צמיחה של 32% ו-17% בהיקף המגה-ואט שמתוכננים שם ל-842 ו-352 מגה-ואט בהתאמה.
בסיכומו של דבר, נכון לחודש מאי, לנופר יש תוכניות להקים ולחבר מערכות בהיקף של 2 ג'יגה-ואט, עלייה של 32% ביחס לתוכניות שהציגה לפני כשנה ביוני, כשגיבשה תשקיף לקראת ההנפקה שלה. ההכנסות השנתיות הצפויות, ככל שיושלמו הפרויקטים המדוברים, יסתכמו ב-635 מיליון שקל, לפי החזקות החברה, כאשר חלקה של נופר בהן מוערך ב-40%. מדובר בעלייה של 100% בהיקף ההכנסות החזויות מצנרת הפרויקטים של החברה ביוני אשתקד.
בפועל, לפי הדו"חות הכספיים שמציגה נופר ברבעון הראשון של השנה, הסתכמו ההכנסות ב-78.6 מיליון שקל, עלייה של 148% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה רווח נקי של 1.3 מיליון שקל, מול הפסד של 220 אלף שקל בתקופה המקבילה.
נופר בעיצומה של כניסה לארצות הברית. מוקדם יותר הבוקר הודיעה כי חתמה על הסכם לרכישת 67% מהזכויות בחברת Blue Sky תמורת כ-91 מיליון דולר. החברה הנרכשת עוסקת בשיתופי פעולה עם גופים עתירי נדל"ן מסחרי, בהקמת מערכות סולאריות על גגות נכסיהן ובמכירת החשמל המיוצר בהן לשוכרי חברות הנדל"ן. זהו סגמנט המאופיין ברווחיות ובתשואות גבוהות משמעותית מהמקובל בשוק, כאשר תעריף מכירת החשמל במערכות אלו מבוסס על תעריף קמעונאי, הגבוה משמעותית מתעריפים סיטונאיים Wholesale בהסכמים מול רשת חשמל אזורית (PPA).
מנכ"ל נופר אנרגיה, נדב טנא, הוסיף: "הגידול המהיר במהלך החודשים האחרונים משתקף היטב בהכפלת כמות הפרויקטים המחוברים לרשת החשמל ובתנופת הקמות של מאות פרויקטים בהספק של כ-635 מגה-ואט, אשר יחוברו לרשת החשמל עד סוף 2022. במהלך החודשים הקרובים נמשיך במגמת ההתרחבות המואצת בארץ ובחו"ל תוך התבססות על יכולות הצמיחה המשמעותיות של הפלטפורמות השונות שבבעלותנו".
מניית נופר אנרגיה עולה ב-0.9% במסחר בבורסה למחיר המגלם לה שווי שוק של 2.28 מיליארד שקל. מתחילת השנה נסוגה מניית נופר ב-4.5%.

אנלייט: קיטון בהוצאות המימון שיפר את הרווחיות
חברת אנלייט רשמה עלייה של 19% בהיקף ההכנסות שלה ברבעון הראשון, שהסתכמו ב-70 מיליון שקל. החברה הציגה צמיחה בפרמטרים הפיננסיים בדו"חות הכספיים שלה, כאשר רשמה עלייה של 22% ברווח התפעולי וצמיחה חדה ברווח, שהסתכם ב-27 מיליון שקל, לעומת 2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מה שסייע בין היתר לעלייה בנתון הרווח היה קיטון בהוצאות המימון בשיעור של 84% ל-4 מיליון שקל. הפורטפוליו של אנלייט גדל בשנה האחרונה ב-47%, והוא מסתכם ב-4.8 ג'יגה-ואט, מתוכם 2 ג'יגה-ואט בשלים וצפויים להתחבר לרשת החשמל עד שנת 2023.
מניית אנלייט מטפסת ב-0.75% בבורסה, ושווי השוק של החברה עומד על 6.18 מיליארד שקל. ב-12 החודשים האחרונים עלה שווי החברה ב-15.8%.
גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט, ציין כי בחברה "מסכמים רבעון מוצלח מאוד עם צמיחה משמעותית בהכנסות וברווחיות. בנוסף יצרנו מזומן מפעילות שוטפת בהיקף 50 מיליון שקל, מגמת צמיחה שאנו מעריכים שתימשך. בשנת 2021 נמשיך ליהנות מפירות הצמיחה המהירה, כאשר נחבר לרשת החשמל 344 מגה-ואט בישראל ובאירופה. עד שנת 2023 אנו צופים כי ההספק המניב יעמוד על כ-2,000 מגה-ואט, מתוכם כ-1,600 מגה-ואט כבר מניבים או בהקמה".