בורסת תל אביב עלתה ב-1%; מדד הביטוח זינק השבוע ב-11%
מדד תשתיות-אנרגיה עלה היום ב-2.3%, ומדד הביטוח קפץ ב-2.1%; קרן קיסטון נפלה ב-11.7% לאחר שאתמול זינקה ב-22.3%; המסחר נפתח לאחר לילה של חילופי אש בין איראן לצבא ארה"ב במצר הורמוז; בסיכום שבועי - ת"א 35 עלה ב-2%, מגדל קפצה ב-14.5%, ומנגד מדד המניות הביטחוניות נפל ב-7%, ת"א נפט וגז נחתך ב-6%
נעילה ירוקה בבורסה
מדד ת"א 35 עלה ב-1%, ת"א 125 הוסיף 0.8%. מדד הקלינטק זינק היום ב-2.5%, מדד תשתיות-אנרגיה עלה ב-2.3%, ומדד הביטוח ב-2.1%.
בלטו בירוק: קרן קיסטון נפלה ב-11.7%, מגה אור זינקה ב-7.8%, איי.סי.אל עלתה ב-6.1%, בעלת השליטה חברה לישראל עלתה ב-6.3%, וטאואר טיפסה ב-4.9%.
בסיכום שבועי - ת"א 125 עלה ב-2.4%, ת"א 90 עלה ב-3.6%, ות"א 35 עלה ב-2%, כשאיי.סי.אל זינקה ב-15.7% בראש המדד. מגדל קפצה ב-14.5%, מנורה ב-13.8%. ת"א ביטוח זינק ב-10.9%. הבנקים עלו ב-3.9%. מדד המניות הביטחוניות נפל ב-7%. ת"א נפט וגז נחתך ב-6%.
המשך
העליות בבורסה מתחזקות בהובלת מניות האנרגיה והביטוח
מדד הקלינטק (אנרגיה נקייה) מזנק ב-3%, מדד תשתיות-אנרגיה עולה ב-2.4%, ומדד הביטוח ב-2.1%.
בין התנועות הבולטות בבורסה
בצד השלילי של המסחר: מניית קיסטון אינפרא צונחת ב-9.5%, נייס נחלשת ב-4.3% וג'נריישן קפיטל נסוגה ב-2.6%.
בצד החיובי: מגה אור מזנקת ב-6.1%, טאואר קופצת ב-4.9%, אנלייט מוסיפה לערכה 3.8% ו-ICL מתחזקת ב-3.5%.
יום תנודתי בבורסה: המדדים חוזרים לעליות
המדדים המובילים בבורסה ממשיכים להציג יום תנודתי, וכעת מתנהלים בעיקר בעליות. ת"א 35 מתחזק ב-0.4%, ת"א 125 מוסיף לערכו 0.2% ות"א בנקים נסוג ב-0.4%.
לאומי יורד ב-1% ומרכז את המחזור הגבוה בבורסה, קיסטון אינפרא צונחת ב-9.9% במחזור השני.
הבורסה עוברת למגמה שלילית, בהובלת מניות הבנקים
בתוך דקות מהפתיחה, המדדים המובילים תופסים כיוון שלילי: ת"א 35 נחלש ב-0.3%, ת"א 125 יורד ב-0.6%, ת"א בנקים מאבד 1.4%.
קרן קיסטון צונחת ב-8.3% בתחתית מדד ת"א 125, לאחר שאתמול זינקה ב-22.3%.
בבנקים - פועלים מאבד 1.9%, בינלאומי ולאומי יורדים ב-1.4%, מזרחי טפחות נסוג ב-1% ודיסקונט נחלש ב-0.7%.
המשך
תנועות קלות בבורסת ת"א בפתיחת היום
הבורסה בתל אביב פותחת את היום בתנועות קלות, אחרי הירידות שנרשמו אתמול בשוק המקומי ובשווקים המובילים בעולם.
מדד ת"א 35 מטפס ב-0.1%, ת"א 125 נחלש ב-0.1%, ת"א בנקים נסוג ב-0.3%, ת"א נפט וגז עולה ב-0.9%, במקביל להתחזקות מחירי הנפט בעולם, ות"א בטחוניות יורד ב-1%.
מניית טאואר מובילה את מדד ת"א 35 בעלייה של 4.1% ואחריה נאוויטס פטרוליום שעולה ב-2.6% ואנלייט שמטפסת ב-2.5%. נייס נסחרת בירידה של 2% בתחתית המדד, ומציגה נסיגה שבועית של יותר מ-8%, על רקע פרסום הדוחות לפני כמה ימים.
במדד המניות הביטחוניות בולטת לשלילה מנועי בית שמש בירידה של 2.2%, בעוד מהצד השני אירודרום מטפסת ב-3%.
המשך
גב-ים חתמה על עסקת מתחם טרה, תשלם 830 מיליון שקל
חברת גב-ים דיווחה אתמול בערב כי חתמה על העסקה לרכישת חלק ממתחם טרה ברחוב יגאל אלון פינת בן שמן בתל אביב תמורת 830 מיליון שקל. דבר המו"מ פורסם לראשונה בכלכליסט, כשגב ים רוכשת למעשה 4.6 דונם מהמתחם עם זכויות בנייה מאושרות להקמת 85 אלף מ"ר למגורים ומשרדים.
10% מהסכום ישולמו לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) שמחזיקה בהם, והיתרה למוכרים הפרטיים האחרים. המחיר משקף 180 מיליון שקל לדונם, אבל הוא נקבע בעיקר עבור זכויות הבנייה במתחם. הבעלות על המגרש מתחלקת בין שמונה בעלי קרקע שכל אחד מהם יקבל כ-90 מיליון שקל. חלק מהשמונה הם אנשים פרטיים וחלק חברות שמוחזקות בידי מספר בעלים.
הבורסה בתל אביב תיפתח על רקע חילופי האש במצר הורמוז
הבורסה בתל אביב תפתח את יומו האחרון של שבוע המסחר על רקע ההתחממות במפרץ הפרסי, לצד הבהרתו של נשיא ארה"ב טראמפ כי הפסקת האש עדיין בתוקף. בשוקי אסיה נרשמות הבוקר ירידות, אחרי מגמה שלילית בארה"ב אתמול.
הלילה התנהלו חילופי אש בין איראן לצבא ארה"ב במצר הורמוז. הנשיא טראמפ אמר כי שלוש משחתות של הצי האמריקאי הותקפו בזמן שעברו במצר, וכי ארה"ב תקפה בתגובה.
"שלוש משחתות אמריקאיות ברמה עולמית השלימו מעבר מוצלח מאוד מחוץ למצר הורמוז תחת אש. לא נגרם נזק לשלוש המשחתות, אבל נגרם נזק כבד מאוד לתוקפים האיראנים", כתב טראמפ ב-Truth Social. מאוחר יותר אמר הנשיא לכתבים כי הפסקת האש עדיין בתוקף וניסה להמעיט בחשיבות חילופי האש.
מאוחר יותר דיווחה Press TV האיראנית כי לאחר כמה שעות של חילופי אש, "המצב באיים האיראניים ובערי החוף שליד מצר הורמוז חזר כעת לשגרה".
הבוקר דיווחו הרשויות באיחוד האמירויות על הפעלת מערכות ההגנה האווירית. לא ברור עדיין מה שוגר לשם, והאם המטרות יורטו.
מחירי הנפט התנודתיים מתנהלים הבוקר בעליות, לאחר חילופי האש, ומחיר חבית ברנט מטפס אל מעל ל-100 דולר.
אתמול ננעלה הבורסה באחוזת בית במגמה שלילית במדדים המובילים: ת"א 35 ירד ב-0.8%, ת"א 125 נחלש ב-0.7%, ת"א נפט וגז נחתך ב-3.2% ות"א טכנולוגיה נסוג ב-2.5%. מנגד, מדד הבנקים קפץ ב-2.8%.
גם בוול סטריט הסתיים המסחר אמש בירידות - דאו ג'ונס נחלש ב-0.6%, S&P 500 נסוג ב-0.4% ונאסד"ק ירד ב-0.1%.
המשך


