סגור
לוטוס אמיה חשמלית
לוטוס אמיה (צילום: יצרן)

בלעדי
יבואנית הרכב EV MOTORS כבר לא מחזיקה בזיכיון ללוטוס

היבואנית טוענת כי ויתרה על הזיכיון "לאור ההשקעות הגדולות הנדרשות לייבוא מותג יוקרה, התחרות הגדולה בסגמנט זה וכמויות הרכב הנמכרות בשנה בישראל בקטגוריה זו" וכי היא "שמה לעצמה למטרה להתרכז בייבוא ושיווק מותגים ודגמים שמתאימים לקהל הרחב". החברה חווה לאחרונה גם קשיים במכירת מכוניות JAC, אך טוענת כי היא "ממשיכה את פעילותה כרגיל" ואף נערכת להרחיב את מגוון הדגמים של המותג

יבואנית הרכב EV MOTORS כבר לא מחזיקה בזיכיון השיווק למכוניות העל של לוטוס, כך נודע לכלכליסט.
יצרנית מכוניות הספורט היוקרתיות, שמתחרה בין היתר בפורשה ש-EV MOTORS עמדה לייבא לישראל, פנתה בשבועות האחרונים לגורמים בענף הרכב והודיעה להם כי בחרה לסיים את ההתקשרות עם EV MOTORS "מסיבות שאין תלויות בלוטוס". EV MOTORS קיבלה את זיכיון לוטוס אשתקד, ונכון לחודש שעבר עוד היתה רשומה כזכיינית שלו אך לא ייבאה ארצה מכוניות.
"החברה שמה לעצמה למטרה להתרכז בייבוא ושיווק מותגים ודגמים שמתאימים לקהל הרחב", טענה היבואנית. "לאחר בחינה ממושכת, החליטה החברה שלא להמשיך בתהליך הייבוא של לוטוס, לאור ההשקעות הגדולות הנדרשות לייבוא מותג יוקרה, התחרות הגדולה בסגמנט זה וכמויות הרכב הנמכרות בשנה בישראל בקטגוריה זו. EV MOTORS מאחלת הצלחה ללוטוס ולנציג המקומי אשר ייבחר על ידה".
בשנה שעברה הודיעה מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, על כוונתה לרכוש את השליטה ב-EV MOTORS, אך לעת עתה העסקה אינה יוצאת לפועל, זאת בזמן שגם מייסד החברה פנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בעניינה.
EV MOTORS מחזיקה במספר רב של מותגים - מלוטוס ועד WM הסינית, שלפי פרסומים בסין כבר לא קיימת במדינה. EV MOTORS התחייבה בעבר לכלכליסט כי משלוחים נרחבים של WM נמצאים בדרך לישראל ואלפי רכבים הוזמנו ושולמו, מה שלא קרה בפועל. היבואנית מחזיקה גם בזיכיון היבוא של מכוניות JAC הסינית. בינואר החברה מסרה 13 מכוניות של המותג ובפברואר זינק מספר מסירותיה ל-103 יחידות - אך לפי רישומי משרד התחבורה מכוניות אלה נמכרו בחלקן הגדול לגופי שחר שהפיצו אותן במגרשי מכוניות משומשות. כלומר מדובר במכוניות שהתקרבו לגיול, כלומר היבואנית לא הצליחה למוכרן, מה שמעלה ספק בנוגע להמשך יבוא מכוניות JAC.
באשר להמשך יבוא JAC מסרה החברה: "חברת EV MOTORS ממשיכה את פעילותה כרגיל ובחודש החולף מכרה כמות רכבים גדולה ללקוחות פרטיים, נהגי מוניות, חברות ליסינג ומימון ומגוון לקוחות נוספים. JAC עמלה בחודשים האחרונים על שדרוג דגם ה-e-S4 והתאמתו לשוק הישראלי, כולל פיתוחן והטמעתן של מערכות בטיחות מתקדמות. משלוח ראשון של הדגם משודרג צפוי להגיע לישראל בשבועות הקרובים. במקביל החברה נערכת ופועלת להרחבת מגוון הדגמים החדשים של JAC, אשר יושקו בחודשים הקרובים - ה-E-30x המשפחתית בעלת עיצוב ייחודי וטווח גדול, ה-T9 Pro שהינו פיק-אפ החשמלי הראשון בישראל. כן נערכת החברה למכירת משאית 7.5 טון חשמלית מדגם N75EV, הזמינה כבר היום לשיווק ומכירה במגוון תצורות (ארגז, קירור וכו'), ונמצא בבדיקות אצל מגוון לקוחות פוטנציאליים.
"כמו כן נערכת החברה להשקת דגמים ומותגים חדשים נוספים בחודשים הקרובים: EURISE עם המסחרית החשמלית הראשונה בישראל 4.5 טון, בתצורות של הובלה, היסעים ועוד, בעלת כושר העמסה של 1,250 ק"ג ונפח מטען של למעלה מ-10,000 ליטר. יחידות ראשונות נמסרו ללקוחות, ומלאי נוסף נמצא בדרכו לישראל; ו-ARCFOX - דגמי אלפא-T ואלפא-S ראשונים נמצאים בדרכם לישראל. מדובר בסטנדרט חדש של רכבים חשמליים בעלי טווח של למעלה מ-540 ק"מ ומפרט עשיר, מפואר ובטיחותי".