סגור
העיתון הדיגיטלי
12.05.25

סובארו חשמלית ויונדאי למשפחה מהפרברים: תערוכת הרכב בניו יורק תיפתח מחר

התערוכה שנפתחת מחר לקהל תהווה מבחן ראשון לתעשיית הרכב האמריקאית בעידן המכסים, הלחץ לייצור מקומי והשאלה הגדולה - האם הרכב החשמלי ימשיך במומנטום?

תערוכת הרכב של ניו יורק תיפתח מחר (שישי) לקהל הרחב. מבין תערוכות הרכב הגדולות של שוק הרכב הצפון אמריקאי, שבראשון תערוכת דטרויט, ניו יורק נחשבת לתערוכה בה מוצגת ה"חמאה" של שוק הרכב האמריקאי, זאת בניגוד ל"לחם" של דטרויט העממית. אלא שהשנה תערוכת ניו יורק תופסת חשיבות היסטורית, מאחר שזו תערוכת הרכב האמריקאית הראשונה שמתקיימת אחרי בחירת טראמפ, מלחמת המכסים, המאמץ להחזיר את יצרני הרכב הגדולים לייצר בארה"ב וכמובן הסוגיה האם ממשל טראמפ יעודד רכב חשמלי, או יעניק ליצרני הרכב המזהם עוד ארבע שנים של שקט מפני חקיקה סביבתית.
הדגמים בתערוכה אינם רק "מכוניות תצוגה", אלא רובם דגמים שמיועדים להימכר בקרוב, אם כי ייתכן שביוקר אם הם לא ייוצרו בארה"ב, או עם אחוז גבוה מאוד של חלקים שמיוצרים גם הם בארה"ב. ועוד נקודה חשובה: חלק גדול מהדגמים יגיעו במוקדם או במאוחר גם לשוק הרכב הישראלי, שפועל לפי כללי התקינה (כלומר חוקים) של ארה"ב, אירופה וקנדה ולכן מה שניתן למכור בארה"ב - ניתן למכור גם כאן.

קיה EV4

קיה נמנעה במשך שנים רבות מכניסה ישירה לפלח השוק של מכוניות הסדאן החשמליות, כלומר להתחרות ראש בראש בטסלה 3. כמובן שהיו לה מכוניות כמו 6 EV, אבל סדאן לא היתה. קיה כבר חשפה בעבר גרסה אירופית של EV4 אבל זו הגרסה המיועדת לשוק האמריקאי. אורכה של ה-EV4 הוא 4.73 מטר ורוחבה 2.82 מטר. נפח תא המטען הוא 490 ליטרים. באופן מעניין, קשה לומר על EV4 שהיא בדיוק מכונית סדאן, למרות שכך קיה מגדירה אותה. אחרי הכול, יש לה סוג של דלת חמישית וחלון אחורי שמחולק לשניים. בפנים, קיה טוענת למסך בגודל 30 אינץ', מה שנשמע מופרך מכדי לנהוג במכונית, אבל בפועל מדובר בשני צגי 12.3 אינץ' שמשמשים את הנהג ולצידם צג נוסף, המשמש לבקרת האקלים. מבחינת הביצועים, בארה"ב הוצגה גרסה המצוידת במנוע חשמלי אשר מפיק 201 כוחות סוס – וסוללה בסיסית בקיבולת 58.3 קילוואט/שעה. הגרסאות הבכירות מקבלות סוללה יותר משמעותית בקיבולת 81.4 קילוואט/שעה.
4 צפייה בגלריה
רכב קיה 4EV
רכב קיה 4EV
קיה EV4
(צילום: יצרן)

סובארו סולטרה

קצת קשה להאמין, אבל לסובארו יש רכב כביש שטח חשמלי. שמו הוא "סולטרה" והוא אפילו שווק בישראל, אם כי במספרים מצומצמים. הסולטרה חולקת מכלולים עם טויוטה bz4x החשמלית ובדור הקודם לא היה קשה להבחין בכך. הדור החדש של הסולטרה שונה: ראשית, הוא נראה שונה מאוד מהאחות לבית טויוטה הודות לגריל קדמי אטום. בפנים סובארו שדרגה את מערכת המולטימדיה עם צג בגודל 14 אינץ' – וחשוב מכך: לפי סובארו הסולטרה החדשה מסוגלת לנסוע לטווח של עד 459 קילומטרים, שיפור של 25% ביחס לדור היוצא. בנוסף טוענת סובארו שמערכת ההנעה הכפולה של סולטרה שודרגה וההספק של מנועיה כעת הוא 338 כוחות סוס בניגוד ל 215 כוחות סוס של הגרסה היוצאת.
4 צפייה בגלריה
רכב סובארו סולטרה
רכב סובארו סולטרה
סובארו סולטרה
(צילום: יצרן)

יונדאי פאליסייד

בשנים האחרונות יונדאי פונה לכיוון עיצובי נועז במיוחד: איוניק 6, סנטה פה, איוניק 5 – וכעת גם יונדאי פאליסייד. רכב הכביש שטח הבכיר והגדול ביותר של יונדאי אשר מיועד בעיקר למשפחות גדולות באמריקה האורבאנית מאמץ עיצוב מוחצן ותא נוסעים המיועד למצב אותו גבוה יותר מן הדגם היוצא. יונדאי פאליסייד החדש ארוך בכ-5.5 סנטימטרים מפאליסייד היוצא. אורכו של בסיס הגלגלים צמח בכ-6 סנטימטרים. העיצוב, בדומה לסנטה פה החדש, כבר לא מיועד להיטמע בדיסקרטיות בפרברי ארה"ב, כולל שבכה קדמית ענקית ופנסים קדמיים שכל אחד מהם מורכב משש יחידות תאורה. החדשות הגדולות מבחינת יונדאי, שעשויות גם להיות רלוונטיות לישראל, הן הצגת מנוע בנזין טורבו בנפח 2.5 ליטרים המשודך לשני מנועים חשמליים, כלומר מדובר בפאליסייד היברידי. ההספק המשולב: 329 כוחות סוס. למי שמעוניין יש גם מנוע בעל שש בוכנות וללא הנעה היברידית, בנפח 3.5 ליטרים, המפיק 287 כוחות סוס.
4 צפייה בגלריה
רכב יונדאי פאליסייד
רכב יונדאי פאליסייד
יונדאי פאליסייד
(צילום: יצרן)

מרצדס G קלאס STRONGER

קצת קשה להאמין, אבל אנשי מרצדס הבינו, מעט באיחור, את מה שרוב סוכני מרצדס הבינו מזמן: לקוחות שרוכשים את ה G קלאס, רכב השטח הקשוח והאימתני של מרצדס בנץ לא ממש יורדים איתו לשטח. בשוק הרכב האמריקאי זו בעיה, מכיוון שמדובר בשוק בו תרבות השטח חיה ובועטת וטויוטה וג'יפ מחזיקות בנתחי שוק מכובדים. הפתרון של מרצדס: להציג גרסת שטח לרכב השטח. לגרסת השטח של ה-G קלאס קוראים STRONGER (השם המלא אגב הוא חזק יותר משנות השמונים) והמטרה היא למכור לאמריקאים G קלאס שאין בו חישוקי גלגלים בקוטר 22 אינץ', גם לא צבע שחור מאיים ואפילו לא אגזוזי צד רועשים. פשוט רכב שטח שמיועד לשטח. לפי מרצדס מדובר במחווה ל G קלאס של שנות ה-80 כולל חישוקי 18 אינץ' צנועים, אביזרים לנסיעה בשטח- וצבע ירוק צבאי.

4 צפייה בגלריה
רכב מרצדס G קלאס  STRONGER
רכב מרצדס G קלאס  STRONGER
מרצדס G קלאס STRONGER
(צילום: יצרן)