סגור
פולסטאר 3 על הכביש
פולסטאר 3 על הכביש (צילום: פולסטאר)

וולוו תפסיק לממן את פעילות פולסטאר שנקלעה לקשיים

ג'ילי, חברת האם של וולוו הודיעה כי האחריות להפעלת מותג פולסטאר תעבור לידיה. כמו כן, 48% מהאחזקות של וולוו בפולסטאר כנראה ידוללו

אחרי דיווחים על קשיים אליהם נקלעה יצרנית הרכב הסינית-שוודית פולסטאר, הודיעה ג'ילי, כי וולוו תפסיק לממן את פעילותה של פולסטאר ותעביר את האחריות להפעלת המותג לחברה האם - ג'ילי.
וולוו מחזיקה ב-48% ממניות פולסטאר – ולפי הודעתה הרשמית של ג'ילי, אחזקותיה של היצרנית הסינית בוולוו (79%) לא יושפעו כתוצאה מהעברתה של פולסטאר לג'ילי. עם זאת 48% שוולוו מחזיקה בפולסטאר ככל הנראה ידוללו וחלק ממניות פולסטאר יעברו לג'ילי.
פולסטאר עצמה החלה את דרכה כחטיבת שדרוגי הרכב של וולוו ועסקה בעשור הקודם בפיתוח של גרסאות ספורטיביות מיוחדות של דגמים קיימים של וולוו. אולם, בתחילת העשור נולדה פולסטאר מחדש, הפעם כמותג הרכב החשמלי של וולוו שנועד להתחרות בטסלה.
פולסטאר הונפקה ביוני 2022 אך מאז ירד ערך המניה בכ- 87%. לפי דיווחי היצרנית, בשנה שעברה היא מסרה 54 אלף מכוניות, פחות מיעדי האנליסטים ל-60 אלף מכוניות (היעד המקורי היה 80 אלף מכוניות). לפי פרסומים באירופה, פירמת האנליסטים ברנשטיין מעריכה כי פולסטאר תזדקק להשקעה בגובה של כמיליארד דולר במשך השנה, זאת לאחר שתוציא לפועל פיטורים של 15% מכוח האדם של היצרנית. במצב כזה, וולוו אינה יכולה להמשיך ולממן את פעילות פולסטאר.