סגור
רכב חשמלי נטען ב קנדה 22.12.23 טעינה טעינת רכב חשמלי
טעינת רכב חשמלי (צילום: Graham Hughes/Bloomberg)
פרסום ראשון

הסוללה התרוקנה: חטיבת טעינת הרכב החשמלי של MAX נסגרת - ופעילותה תימכר

לכלכליסט נודע כי פעילותה של Max EVS בתחום הטעינה הביתית תימכר לספקית הטעינה החשמלית Vimore. ברקע: שוק הטעינה לרכב חשמלי הפך רווי למדי, כשחלק מחברות הטעינה גם נתמכות על ידי יבואני הרכב

Max EVS, זרוע טעינת הרכב החשמלי של מקס פיננסים, צפויה לחדול מפעילות תחת מקס פיננסים בקרוב, כך נודע לכלכליסט. במסגרת זו החברה תיסגר - ופעילותה תימכר לספקית הטעינה החשמלית Vimore.
Max EVS מונה כיום עובדים ספורים ופעילותה אינה משמעותית לכלל, שרכשה את מקס ב-2023. בשעתו הוקמה Max EVS על ידי מקס פיננסים במטרה לספק פתרונות טעינה לשוק הרכב החשמלי. "חברת Max EVS פיתחה טכנולוגיה ייחודית בעולם המאפשרת טעינה מזוהה ומאובטחת מפני תקיפות סייבר של הרכב בזמן הטעינה ואף רשמה פטנט בנושא", כך לפי אתר החברה.
שוק טעינת הרכב החשמלי בישראל מחולק כיום לשני חלקים עיקריים: טעינה פרטית, כלומר טעינה המתבצעת בביתם של בעלי הרכב החשמלי, וטעינה ציבורית, כלומר טעינה המתבצעת בעמדות ציבוריות הפתוחות לכלל הציבור בתשלום. Max EVS פעלה אך ורק בתחום הטעינה הביתית ולא התרחבה לתחום הטעינה הציבורית. כיום שוק הטעינה לרכב חשמלי הפך רווי למדי, כשחלק מחברות הטעינה גם נתמכות על ידי יבואני הרכב. בכלל אישרו את הדברים.