סגור

טויוטה: עד 2035 כל המכירות באירופה יהיו של רכב נקי

לפי הודעת החברה, היצע הדגמים באירופה יורכב מרכבים חשמליים ומכאלה המונעים במימן. טויוטה לא מתכוונת להקפיא לחלוטין ייצור מכוניות עם מנועים מזהמים - בשל היעדר תשתית חשמלית מתאימה במדינות רבות בעולם שבהן דגמיה פופולריים

כל מכוניות טויוטה שישווקו באירופה בשנת 2035 יהיו מכוניות שפולטות אפס מזהמים - כך הודיעה יצרנית הרכב היפנית הגדולה בעולם. לפי ההודעה, היצע דגמי טויוטה שייועד עבור השוק האירופי לא יורכב רק ממכוניות חשמליות אלא גם מדגמים בעלי הנעה מימנית.


טויוטה חשפה לאחרונה רכב כביש שטח חשמלי ראשון מתוצרתה, ומתכננת להרחיב את היצע הדגמים החשמליים שלה בעתיד, לצד פיתוח דגמים מונעי מימן כדוגמת טויוטה מיראי.
הצהרת טויוטה עדיין מייצרת בידול בינה ובין יצרני רכב אחרים: טויוטה כבר הודיעה לפני מספר חודשים שבניגוד ליצרנים אחרים כדוגמת וולוו, שכבר התחייבו שבעשור הבא ייצרו רק רכב חשמלי - היא לא מתכוונת להקפיא לחלוטין את ייצורן של מכוניות בעלות מנועים מזהמים.
הסיבה לכך, לפי טויוטה, היא העובדה שבעולם עדיין קיימים לא מעט אזורים שבהם רכב חשמלי לא יוכל לנסוע בגלל היעדר תשתית מתאימה. ולכן, גם כעת הודעת טויוטה מתייחסת רק לשוק הרכב האירופי ולא לשוק הרכב העולמי בכללותו.

1 צפייה בגלריה
טויוטה רכב כביש שטח חשמלי BZ4X
טויוטה רכב כביש שטח חשמלי BZ4X
רכב כביש-שטח חשמלי BZ4X של טויוטה
(צילום: טויוטה)

בניגוד ליצרניות שמיהרו להצהיר שלא ייצרו בכלל מכוניות שפולטות מזהמים, טויוטה היא יצרנית שמכוניותיה נמכרות בהמוניהן בלא מעט מדינות עולם שלישי באפריקה, דרום אמריקה ואסיה. מדובר במדינות שבהן תשתית טעינה חשמלית ככל הנראה לא תהיה זמינה בעשורים הקרובים.