סגור

אין רכב חשמלי? בטויוטה חוגגים רבעון מעולה

יצרנית הרכב היפנית דיווחה על זינוק של 33% ברווח הנקי ברבעון השלישי ל-5.61 מיליארד דולר וצופה הכנסות שנתיות של 25 מיליארד דולר - עלייה של 12% בהשוואה לתחזיותיה הקודמות

לאחר שמשכה לא מעט אש בגלל היעדר דגמים חשמליים, טויוטה מוכיחה למשקיעים כי מאחורי ההצהרות יש הגיון. לפי דוחותיה, יצרנית הרכב היפנית רשמה ברבעון השלישי של השנה רווח תפעולי של 6.72 מיליארד דולר - זינוק של 48% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של טויוטה ברבעון השלישי היה 5.61 מיליארד דולר- עלייה של 33% ביחס לרבעון זה בשנה שעברה.


עוד מדווחת טויוטה, כי היקף היצור ברבעון ירד ב-5% ל-2.51 מיליון מכוניות בגלל משבר השבבים העולמי, אבל הרווח הגולמי והרווח הנקי זינקו, בין היתר מהסיבה הפשוטה שטויוטה מכרה את המכוניות במחירים יותר גבוהים. לצד אלה פרסמה טויוטה תחזית רווח חדשה לשנת 2021, לפיה הרווח התפעולי בסוף השנה צפוי לעלות ב-12% ביחס לתחזיות קודמות ולעמוד על 25 מיליארד דולר.

1 צפייה בגלריה
טויוטה מיראי הנעת מימן
טויוטה מיראי הנעת מימן
טויוטה מיראי, בהנעת מימן
(צילום: טויוטה)

המקרה של טויוטה כיצרנית הוא מקרה מעניין בפני עצמו דווקא בגלל סירוב החברה ללכת בעקבות תעשיית הרכב העולמית. טויוטה כן הודיעה לפני שבוע בדיוק על הצגת רכב כביש-שטח חשמלי ראשון, אבל בניגוד ליצרניות אחרות כדוגמת פולקסווגן שמשליכה את כל יהבה על רכבים חשמליים, טויוטה מסרבת להתחייב שרכב חשמלי יתפוס אחוז ניכר מעוגת המכירות שלה ומדגישה כי המודלים הכלכליים שלה כיצרנית אינם מבוססים בעיקרם על רכבים חשמליים.
אם נשווה את דיווחי טויוטה לדיווחי יצרניות רכב אחרות, נגלה שמצבה טוב בהרבה. במהלך השבועות האחרונים גם קבוצת פולקסווגן וגם קבוצת סטלאנטיס (פיג'ו ופיאט) פרסמו דוחות שהעידו על פגיעה משמעותית ברווחיות בגלל מחסור בשבבים וגם בגלל הצטברות של עלויות מחקר ופיתוח של רכבים חשמליים ובעיקר של סוללות. לעומת זאת, טויוטה הצהירה השבוע כי היא צופה שכבר השנה תצליח להדביק את החיסרון באספקת השבבים - משמע שתשוב ליכולת יצור מלאה בשנה הבאה.