סגור

עוד פולקסווגן חשמלית מגיעה לישראל - הפעם מסחרית

היבואנית צ'מפיון מוטורס ייבאה ארצה את ה-E קראפטר. המכונית הגיעה ארצה ככל הנראה למטרת בדיקה

צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן ייבאה לישראל דגם חשמלי נוסף של היצרנית - הפעם מסחרי. כך עולה מנתונים עדכניים של משרד התחבורה אשר נוגעים ליבוא רכב חשמלי לארץ.


הרכב שיובא ארצה לאחרונה הוא ה-E קראפטר - המסחרית החשמלית של פולקסווגן אשר הגיעה ככל הנראה למטרת בדיקה. בדומה למרצדס ספרינטר החשמלי, גם ל-E קראפטר יש מקום חשוב במערכי השיווק וההפצה של חברות רבות בישראל שיהיו מעוניינות לקבל בעתיד הלא רחוק מענקים והטבות בגין הפחתת פליטות מזהמים.

1 צפייה בגלריה
מכונית חשמלית מסחרית של פולקסווגן E קראפטר
מכונית חשמלית מסחרית של פולקסווגן E קראפטר
החשמלית המסחרית של פולקסווגן, E קראפטר

כיום, פולקסווגן העולמית נחשבת ליצרנית הבולטת ביותר מבין יצרני הרכב הוותיקים בכל הקשור למעבר לרכב חשמלי. בכירי פולקסווגן אינם מהססים לציין בראיונות שהם מעניקים לכלי התקשורת שמטרתה של היצרנית היא לעבור את מכירות טסלה לקראת שנת 2025 באמצעות שורה ארוכה של דגמים חשמליים מסדרת ה-ID - וגם דגמים מסחריים כדוגמת ה-E קראפטר. ואולם, עד כה, למרות הצהרותיה של פולקסווגן העולמית, אולמות התצוגה של פולקסווגן ריקים ממכוניות חשמליות, פרט לדגמים שפולקסווגן מייבאת "לצורך בדיקות התאמה לישראל".
לצד החשמלית החדשה של פולקסווגן, ניתן להבחין ברשימה גם במספר מכוניות סמארט EQ, כלומר הדגם החשמלי של סמארט. במקרה של ה-EQ, באופן חריג מדובר ביבוא שמתבצע גם על ידי כלמוביל, יבואנית מרצדס וגם על ידי כלמוביל טרייד אין, כלומר חטיבת הטרייד אין של יבואנית מרצדס. המחיר שהוצהר על ידי כלמוביל וגם כלמוביל טרייד אין בפני משרד התחבורה הוא 130 אלף שקל.