סגור
אבטיפוס רכב משלוחים חשמלי REE
אבטיפוס לרכב משלוחים חשמלי REE (REE)

האם זה מה שיציל את המניה? REE חושפת אב טיפוס לרכב משלוחים

היצרנית הישראלית, שמנייתה צנחה מתחילת השנה בכ-80%, מאיצה לפני כניסת יצרני הרכב הגדולים לתחום רכבי המשלוחים החשמליים. היא מציגה את האב טיפוס המבוסס על פלטפורמה של REE, ומסוגל לשנע סחורה בנפח 22,993 ליטרים או משקל של כ-2 טונות בטווח של 240 ק"מ

יצרניות רכבי המשלוחים החשמליים נמצאות בימים אלה בתקופת מאבק להציג רכבים לפני שיצרני הרכב הגדולים ייכנסו לתחום, ו-REE אינה שונה: היצרנית הישראלית מציגה את מה שהיא מגדירה כ"רכב משלוחים להוכחת קונספט" שהיא מתכוננת להציג בעתיד "עקב כמות חסרת היקף של בקשות", לפי תיאורי החברה.
למרות תיאורי REE, בפועל איבדה מניית REE מתחילת השנה כ-80% במסחר בוול סטריט. בעת האחרונה הודיעה REE על מספר פיתוחים, חלקם עם יצרני חלפים גדולים ומוכרים, כנראה במטרה להאיץ את מרוץ החימוש לפני כניסת יצרני הרכב הגדולים, כלומר ג'נרל מוטורס ופורד, לתחום רכבי המשלוחים החשמליים.
הרכב מבוסס על פלטפורמה של REE ומצויד בהיגוי לארבעת הגלגלים. לפי REE, הדגם החדש מסוגל לשנע סחורה התופסת נפח של 22,993 ליטרים או משקל של כ-2 טונות ומסוגל לנסוע לטווח צנוע למדי של כ-240 קילומטרים.
במהלך החודשים האחרונים מספר חברות רכב מסחרי חשמלי כדוגמת arrival ו-elms הודיעו כי נקלעו לקשיים, בין היתר בגלל מחסור בתקציבי פיתוח וחוסר יכולת לגייס לקוחות גדולים מתחומי הקמעונאות.