השיירה נמשכת: גם טויוטה שוקלת להגביר את הייצור בארה"ב
החברה שוקלת להעביר חלק מייצור הדגם הבא של רכב הכביש שטח שלה - RAV4 - מיפן ומקנדה למפעל בקנטאקי; זאת כדי לרכך את השפעת המכסים בסך 25% שהשית הנשיא טראמפ על יבוא מכוניות
טויוטה שוקלת לייצר בארה"ב את הדגם הבא של רכב השטח כביש שלה, RAV4, זאת בשל המכסים בסך 25% שהשית הנשיא דונלד טראמפ על יבוא מכוניות, כך לפי דיווח ברויטרס.
יצרנית הרכב היפנית מייצרת את הגרסה הנוכחית של הדגם הפופולרי במפעלים בקנטאקי, ביפן ובקנדה. לפי גורמים המעורים בנושא, החברה תכננה במקור לייצא את הגרסה החדשה לארה"ב מהמפעלים בקנדה וביפן, אך כעת היא שוקלת להעביר חלק מהייצור גם לקנטאקי. המהלך ירכך את השפעת המכסים בגובה 25% על החברה, ויעזור לה להימנע מעלויות גבוהות יותר במקרה של תנודות במטבע הין.
טויוטה מתכננת לחשוף בהמשך השנה את הדגם החדש של RAV4, שיהיה הראשון מאז 2019, ולאחר מכן תשיק אותו בהדרגה בשווקים שונים ברחבי העולם, כך לפי אחד המקורבים. RAV4 היתה המכונית הנמכרת ביותר בארה"ב בשנה שעברה, ונמכרו מעל 475 אלף יחידות.
עם זאת, עוד לא נחשף המועד המדויק להשקה בארה"ב. בנוסף לכך, בחברה עוד לא סיכמו את פרטי הייצור, אך בכל זאת לא יהיה ניתן ליישם במהירות שינויים, זאת בשל הזמן וההון הדרושים לשינויי של מתקני ייצור והתאמת שרשראות האספקה. פירוש הדבר, כי אם בחברה יחליטו להוסיף גם את המפעל בקנטאקי, הייצור יחל שם רק ב-2027, כך לפי המקורבים. עוד ציינו כי תפוקת הייצור בקנדה תישאר ללא שינוי.
מטויוטה נמסר בתגובה כי הם בוחנים כל העת דרכים לשיפור הייצור כדי לשרת בצורה הטובה ביותר את הלקוחות ולספק תעסוקה יציבה לכל העובדים. "אין לנו מה להכריז בשלב זה, ולא נגיב על ספקולציות", נמסר.
המכסים שהשית טראמפ על יבוא מכוניות וחלקי מכוניות משפיעים על תעשיית הרכב כולה. כך, ניסאן מתכננת להפחית את הייצור ביפן של הדגם הנמכר ביותר שלה בארה"ב ב-13 אלף יחידות בשלושת החודשים עד יולי, ואילו בהונדה בחרו לייצר את הדור הבא של הדגם ההיברידי של סיוויק באינדיאנה ולא במקסיקו.