סגור
מכוניות סיניות סין ממתינות לשילוח במתקן בעיר צ'ונגקינג
מכוניות סיניות ממתינות לשילוח (צילום: בלומברג)

בכיר בסנאט: "לאסור על יבוא מכוניות חשמליות סיניות לארה"ב"

בפברואר הודיע הבית הלבן כי נבחן החשד שמכוניות סיניות מהוות סיכון לביטחון הלאומי; הסנאטור שרוד בראון קורא לנקיטת צעדים דרסטיים: "איננו יכולים לאפשר לסין להביא את מעשי הרמאות שלה, הנתמכים על ידי הממשלה, לתעשיית הרכב האמריקאית"

יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט האמריקאי, הסנאטור שרוד בראון, קרא לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן לאסור על יבוא מכוניות חשמליות מתוצרת סין. לדבריו, "כלי רכב חשמליים סיניים הם איום קיומי על תעשיית הרכב האמריקאית".
עד עתה קראו מחוקקים לקביעת מכסים גבוהים על יבוא כלי רכב סיניים. הצעתו של בראון הולכת צעד אחד קדימה, וקוראת למעשה לסגור את השוק האמריקאי בפני רכבים אלה.
בראון, דמוקרט ממדינת אוהיו המהווה מרכז ייצור של כלי רכב, יתמודד על קדנציה רביעית בתפקיד בבחירות שייערכו בנובמבר. "איננו יכולים לאפשר לסין להביא את מעשי הרמאות שלה, הנתמכים על ידי הממשלה, לתעשיית הרכב האמריקאית", הוא צייץ ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר).
בפברואר הודיע הבית הלבן כי ארה"ב פותחת בחקירה לגבי החשד כי מכוניות סיניות מהוות סיכון לביטחון הלאומי. באותו חודש אמר ביידן כי המדיניות של סין "עלולה להציף את השוק שלנו בכלי הרכב שלה, ולהוות סיכון לביטחון הלאומי שלנו". הנשיא ציין שלא ייתן לזה לקרות במשמרת שלו.
לפי הבית הלבן, ארה"ב עשויה להטיל הגבלות עקב החשש שהטכנולוגיה במכוניות הסיניות יכולה "לאסוף כמויות גדולות של מידע רגיש על הנהגים והנוסעים שלהן".
בממשל הזהירו גם כי מכוניות המחוברות לאינטרנט "משתמשות בקביעות במצלמות ובחיישנים שלהן כדי להקליט מידע מפורט על תשתיות ארה"ב; לקיים אינטראקציה ישירה עם תשתיות קריטיות; וניתנות להפעלה או השבתה מרחוק".