חברות הרכב הגרמניות: משבר המתכות הנדירות עלול לגרום בקרוב לשיבושים בייצור
לובי הרכב הגרמני מזהיר כי המגבלות של סין על יצוא מתכות נדירות עלולות לגרום להשבתת מפעלים בתוך שבועות. חברות כמו פולקסווגן ובוש כבר מדווחות על עיכובים קריטיים, ודיפלומטים ויצרנים מכל העולם פונים לבייג'ינג לזרז את מתן ההיתרים
לובי הרכב הגרמני הזהיר כי הגבלות הייצוא של סין על מתכות נדירות, המשמשות לרכיבים חיוניים בתעשיית הרכב, החל ממנועי מגבי שמשות ועד חיישני בלמים נגד נעילה, עלולות לגרום להפסקות ייצור בקרוב. קצב איטי של מתן רישיונות ייצוא, לצד עיכובים בהליכי המכס של יצוא עם רישיונות תקפים, הביאו לכך שספקים לא יכולים לייצר רכיבים קריטיים הנדרשים כדי לשמור על זרימה חלקה של ייצור הרכב, אמרה לרויטרס ראשת לובי הרכב VDA, הילדגרד מילר. זו הייתה הפעם הראשונה שהלובי הזהיר מפני עצירה מתקרבת של היצור.
דיפלומטים, יצרני רכב ומנהלים אחרים מהודו, יפן ואירופה מבקשים פגישות דחופות עם פקידים בבייג'ינג כדי ללחוץ לקבלת אישורים מהירים יותר לייצוא מגנטים המצויים במתכות נדירות, אמרו מוקדם יותר היום (יום ג') מקורות לרויטרס, זאת לאחר שסין הטילה באפריל כללים חדשים הדורשים מיצואנים לקבל רישיונות מבייג'ינג.
בייג'ינג נתפסת כמי שמשתמשת בהגבלות אלו כמפתח למינוף דיפלומטי, כיוון שכמעט אין חלופות למתכות הנדירות מחוץ לסין. ארגוני מסחר בארה"ב ובהודו המייצגים יצרני רכב, כולל ג'נרל מוטורס, טויוטה, פולקסווגן, יונדאי ואחרים, הזהירו כי מפעלים עלולים להיסגר תוך שבועות אם הספקים לא יוכלו לייצר רכיבים קריטיים הדורשים מתכות נדירות - החל מתיבות הילוכים ועד חיישנים ומצלמות.
סין הנפיקה כמה מספר מצומצם של היתרים ליצרני מתכות נדירות, כולל ספקים לפולקסווגן - אך לא מספיק כדי להבטיח ייצור חלק, אמרה מילר מה-VDA. יצרנית חלקי הרכב הגרמנית בוש אמרה בשבוע שעבר כי ספקים נתקעו עקב הנהלים המחמירים של סין למתן רישיונות ייצוא. "אם המצב לא ישתנה במהירות, עלולים להיות עיכובי ייצור ואפילו הפסקות ייצור", אמרה מילר. יותר מ-20,000 עובדי פולקסווגן כבר הסכימו לסיים את חוזיהם בטרם עת.






























