סגור
אולם תצוגה טסלה בייג'ינג סין
אולם תצוגה של טסלה בבייג'ינג (צילום: רויטרס)

בפעם השנייה בתוך שלושה חודשים: טסלה מורידה מחירים בסין

יצרנית המכוניות החשמליות הורידה את מחירי כל הגרסאות של מודל 3 ומודל Y בסין בשיעור של 6%-13.5%; לפי רויטרס, ההוזלה המצטברת בשלושת החודשים האחרונים, כולל מבצעים - היא עד 24%

טסלה הורידה את מחירי המכוניות שלה בסין, זו הפעם השנייה בפחות משלושה חודשים, ובכך הציתה מלחמת מחירים על רקע ההאטה הצפויה בביקוש בשוק המכוניות הגדול בעולם.
לפי חישובים שערכו בסוכנות הידיעות רויטרס, שתי הורדות המחירים האחרונות ועוד שלל תמריצים שהוענקו לקונים הסינים בשלושת החודשים האחרונים הובילו לכך שדגמי טסלה במדינה הוזלו מאז ספטמבר ב-13%-24%.
לפי הדיווחים, טסלה הורידה היום (ו') את מחירי כל הגרסאות של מודל 3 ומודל Y בסין בשיעור של 6%-13.5%. כך למשל המחיר ההתחלתי למודל 3 הורד ל-229,900 יואן (33,427 דולר) מ-265,900 יואן. מחירי הדגמים הללו בסין נמוכים כעת ב-24% ו-32% ממחירם בארצות הברית, השוק הגדול ביותר של טסלה – כך לפי החישובים של רויטרס. הסיבות לכך קשורות לחומרים שונים ולהבדלים בעלויות העבודה.
"התאמות המחיר של טסלה מגובות על ידי חדשנות הנדסית", מסרה גרייס טאו, סגנית נשיא בטסלה, בהודעה שפרסמה ברשת החברתית Weibo. "הם ענו לקריאת הממשלה לקידום פיתוח כלכלי ועידוד צריכה".
המהלך מגיע לאחר שמשלוחי המכוניות המיוצרות בסין נפלו בדצמבר לרמתם הנמוכה ביותר זה חמישה חודשים, וימים ספורים לאחר שהממשלה הסינית סיימה תוכנית סובסידיות למכוניות חשמליות.
לעומת הירידה במשלוחים שחוותה טסלה, היריבה הגדולה שלה בסין BYD דיווחה כי המכירות שלה במדינה הוכפלו בחודש שעבר.