סגור

פולקסווגן מפסיקה לייצר את הפאסאט בארה"ב

בהודעתה מסמנת היצרנית לממשל האמריקאי שהיא נמצאת בדרך לרכב חשמלי והמפעל יוסב לייצור של פולקסווגן 4 ID

פולקסווגן ארה"ב מודיעה כי החטיבה האמריקאית של היצרנית הגרמנית הפסיקה לייצר את פולקסווגן פאסאט במפעלי החברה בצ'טנוגה טנסי והפאסאט האחרונה התגלגלה מפס היצור בנוכחות עובדי החברה. על פניו מדובר בעוד הצהרה שגרתית של יצרנית רכב: דגמים חדשים מגיעים, דגמים חדשים הולכים ופסי יצור במפעלי הגדולים של יצרני הרכב עוברים התאמות מדי כמה שנים ליצור של דגם חדש. אבל המקרה של הפאסאט שמיוצרת במפעל בטנסי מאז 2011 הוא שונה, מכיוון שפולקסווגן מפסיקה בפועל את הייצור של אחד מהדגמים הנמכרים ביותר של פולקסווגן בארה"ב - עם 1.8 מיליון יחידות ששווקו בשוק האמריקאי מאז 1974.

פולקסווגן פאסטאט נחשבה בישראל במשך שנים לסוג של מכונית מנהלים, אבל בארה"ב הפאסאט אשר שווקה מאז 1974 תחת השם "דאשר" נחשבה למכונית משפחתית, חלופה יותר מהודרת ויותר נוחה לחיופשית, כזו שעדיין נשאה את סמל פולקסווגן וגם היתה יותר מפנקת מן החיפושית המתיישנת, אבל לבטח היתה יותר קטנה מהמכוניות האמריקאיות הענקיות אשר שווקו בארה"ב בשנות ה-70. יתרה מזאת, הפאסאט אפשרה לפולקסווגן להילחם ראש בראש בשנות השבעים מול יצרני הרכב היפנים אשר נכנסו לארה"ב ובדומה לפולקסווגן הציעו מכוניות משפחתיות אמינות שהיו קטנות וחסכוניות ביחס לספינות שיצרו יצרני הרכב האמריקאים, על אחת כמה וכמה לנוכח העובדה שהפאסאט נמכרה בארה"ב אחרי משבר הנפט, מה שהעלה את הדרישה למכוניות חסכוניות.

1 צפייה בגלריה
פולקסווגן פאסאט ב מפעל הייצור ב ארה"ב
פולקסווגן פאסאט ב מפעל הייצור ב ארה"ב
פולקסווגן פאסאט ב מפעל הייצור ב ארה"ב
(צילום: פולקסווגן)

אבל כעת מוצאת עצמה פולקסווגן, בדומה ליצרניות רכב אחרות במצב שונה: ראשית, לפולקסווגן יש אינטרס מובהק לסמן לממשל האמריקאי שהיא נמצאת בדרך לרכב חשמלי (המפעל יוסב לייצור פולקסווגן 4 ID) זאת מכיוון שבניגוד לכל יצרני הרכב האחרים, בין פולקסווגן ובין הממשל האמריקאי עדיין יש "דם רע" מאז פרשת דיזלגייט שבגינה פולקסווגן מתמודדת עד היום עם הצורך לשלם פיצויים - כאשר רק השבוע הודיע בית משפט באוהיו כי פולקסווגן תידרש לשלם 3.5 מיליון דולר בגין הפרשה וזאת כמובן לצד מאות מיליוני דולרים שנדרשה לשלם עד כה.
ומעבר לכך, דווקא הפסקת הייצור של הפאסאט מצביעה על עוד מגמה שגם יצרני רכב אחרים חשים: הדרישה בארה"ב למכוניות סדאן הולכת ויורדת: טנדרים, רכבי כביש שטח, כל אלה הולכים ודוחקים את רגליהן של מכוניות הסדאן ובפועל מכונית הסדאן היחידה שעדיין נמצאת ברשימת עשרת הדגמים הנמכרים בארה"ב היא הקאמרי של טויוטה.