סגור
רכב ג'ילי Geely Haoyue
רכב ג'ילי Geely Haoyue. בסין קל יותר לקבל החלטות

בסין זה קל: הממשל האריך את הטבות המס על רכב חשמלי ב-4 שנים

ראש ממשלת סין החליט באופן מיידי על ביטול העלאת מס הקנייה ל"רכבי אנרגיה חדשה", כלומר חשמליים ופלאג-אין הייבריד, כדי להזניק את הכלכלה. לעומת זאת, בישראל הדיונים ארכו חודשים רבים ולא צלחו

בזמן שבישראל הדיונים על ביטול העלאת מס הקנייה לרכב חשמלי ארכו חודשים רבים ובסופו של דבר לא צלחו, בסין מדובר בהחלטות אשר מתקבלות תוך ימים ספורים.
לפי פרסומים בסין, נערכה בשבוע שעבר פגישה של ועדת בכירים בראשות ראש ממשלת סין לי קצ'יאנג, שבסופה הוחלט על הארכת ההטבות למה שבסין מכונה "רכבי אנרגיה חדשה", כלומר רכבים חשמליים ורכבי פלאג אין הייבריד. בכך ביטל ראש ממשלת סין בהינף יד את יישומה של תוכנית למיסוי על רכב חשמלי ורכבי פלאג אין הייבריד, שהייתה אמורה להיכנס לתוקף במהלך החודשים הקרובים.
כיום בסין מוטל על רכבים המוגדרים כ"רכבי אנרגיה חדשה" מס קנייה בגובה 10%. על רכב חשמלי שמחירו הוא עד 300,000 (42 וחצי אלף דולר) יואן לא מוטל כלל מס קנייה – מה שהיה אמור להשתנות לקראת סוף השנה. כעת כאמור צפויות ההטבות להימשך עוד כארבע שנים.
הסיבה הרשמית למהלך, כך לפי פרסומים בסין, היא בכדי להזניק את הכלכלה. מעבר לכך, בפגישה סוכם מתווה להתקדמות בפיתוחי רכב חשמלי במדינה, הכולל קונסולידציה של יצרני רכב סינים (כלומר איחוד ושיתוף פעולה) בפיתוח שלדות וטכנולוגיות. בנוסף, יפותחו גם טכנולוגיות למחזור יעיל של סוללות רכב חשמלי והטמעה של תקני איכות מערביים במכוניות הסיניות, כדי לשדרג את איכות המוצר – מהלך הגיוני לנוכח פרסומים בסין אודות ירידה באיכות של מכוניות חשמליות סיניות.