סגור

המכוניות הקטנות הולכות ומתמעטות וגם ההשכרות הזולות

לפני הקורונה ניתן היה למצוא לשכור רכב קטן בפחות מ-100 שקל ביום. כיום קשה למצוא מכוניות קטנות למכירה אצל יבואני הרכב, ומספר הדגמים שמחירם פחות מ-80 אלף שקל, נמוך במיוחד. בנוסף, שירותי רכב שיתופי כמו car2go משמשים תחליף כדאי

לאן נעלמו מבצעי השכרת הרכב קצרי המועד? לפני הקורונה ניתן היה למצוא בלא מעט חברות השכרת רכב מבצעים מיוחדים להשכרת רכב תמורת פחות מ-100 שקל ביום. המכוניות היו פשוטות, הלקוחות השתמשו בהן לתנועה עירונית והעלות היתה זולה.
בינתיים מספרן של המכוניות להשכרה יומית הלך והתמעט, ובחלק גדול מחברות ההשכרה עלה מחירה של השכרה יומית בעשרות אחוזים. בנוסף, בחלק מהחברות כבר לא ניתן בכלל למצוא מכונית להשכרה יומית - אלא רק להשכרה של יומיים-שלושה. השכרה יומית נחשבה לפני הקורונה ללהיט בקרב חברות ההשכרה: לקוחות שאינם מחזיקים במכונית פרטית או כאלה שמכוניתם התקלקלה וזקוקים למכונית לטווח קצר יכלו לשכור מכונית קטנה, כאמור בפחות מ-100 שקל ליום, אבל כעת קשה להשיג מכוניות כאלה בחלק מסוכנויות.
1 צפייה בגלריה
יונדאי 10 i
יונדאי 10 i
יונדאי 10i
(צילום: יצרן)
כפי שנחשף ב"כלכליסט", בחברות ההשכרה סובלים זה זמן רב ממחסור במכוניות, אבל בשנים האחרונות התווספו גורמים נוספים: ראשית, בישראל קשה למצוא כיום מכוניות קטנות למכירה אצל יבואני הרכב, ומספר הדגמים שמוצעים לצרכנים בישראל שמחירם פחות מ-80 אלף שקל, נמוך במיוחד (לדוגמה, יונדאי 10i). חלק מהדגמים הקטנים שעדיין מיובאים לישראל כדוגמת סוזוקי איגניס - אינם נפוצים בציי השכרה. מעבר לכך, שירותי רכב שיתופי כדוגמת car2go מציעים כיום חלופות שימושיות וזמינות למי שזקוק לרכב לפרק זמן קצר - מה שמצמצם את מידת הכדאיות של השכרת רכב קצר מועד.