סגור
ניסאן X TRAIL
ניסאן X TRAIL. שלוש גרסאות (צילום: יצרן)

מ-199 אלף שקל: ניסאן X TRAIL החדש בישראל

הכביש-שטח של ניסאן ישווק בשלוש גרסאות: מיילד הייבריד בסיסית וצמד גרסאות שמצוידות במערכת ה-E POWER של ניסאן; ברשות המסים לא הכירו ברכב כחשמלי

פריסבי, יבואנית ניסאן, החלה בשיווק ניסאן X TRAIL, רכב הכביש-שטח הבכיר של ניסאן. לפי היבואנית, ה-X TRAIL ישווק בישראל בשלוש גרסאות: גרסת מיילד הייבריד בסיסית וצמד גרסאות שמצוידות במערכת ה-E POWER של ניסאן.
מערכת המיילד הייבריד אינה מסוגלת להניע את הרכב בכוח חשמל בלבד, אלא רק מספקת סיוע למנוע הבעירה הפנימית. מדובר במערכת שמבוססת על מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים, שמפיק 163 כוחות סוס באמצעות מגדש טורבו ומערכת אגירת אנרגיה. מנוע זה מעביר את הכוח אל תיבת הילוכים אוטומטית רציפה ומשם אל הגלגלים הקדמיים, כאשר במצב של גלישה (כלומר נסיעה ללא גז) או עצירה ממושכת מערכת המיילד הייבריד מספקת סיוע מסוים למערכות הרכב השונות, כלומר היא לא מסוגלת להניע את הרכב, אך כן מסוגלת לתמוך במידה מסוימת במערכות החשמל.

2 צפייה בגלריה
ניסאן X TRAIL
ניסאן X TRAIL
ניסאן X TRAIL
(צילום: יצרן)

אולם הגרסה היותר חשובה היא זו שמצוידת במערכת ה-E POWER של ניסאן. במקרה שלה הרכב אכן מצויד במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים - אבל מנוע הבנזין אינו מחובר לגלגלי הרכב, אלא משמש כגנרטור ליצור חשמל למנוע המניע את הגלגלים הקדמיים. הספק המנועים החשמליים הוא 204 כוחות סוס. בגרסה הבכירה של ה-X TRAIL, הקרויה בשם E FORCE, המנועים מפיקים 213 כוחות סוס שמועברים לארבעת הגלגלים, כלומר הנעה כפולה. גם בגרסאות ה-X TRAIL שמצוידות במערכות ה-E POWER וה-E FORCE הוא אינו מסוגל להתחבר לשקע חשמל, כלומר את מלאכת ייצור החשמל מבצע מנוע הבנזין.
מחירו של ה-X TRAIL החדש מתחיל ב-199 אלף שקל עבור הגרסה הבסיסית שמצוידת במערכת המיילד הייבריד ברמת הגימור ההתחלתית, ומגיע עד 245 אלף שקל לגרסה הבכירה. מחיר גרסת ה-E POWER, כלומר הגרסה שמנוע הבנזין שלה מיועד רק לייצור חשמל, מתחיל ב-234 אלף שקל, ומגיע עד 255 אלף שקל לגרסה הבכירה. ואילו בגרסה הבכירה אשר מצוידת במערכת ה-E FORCE כפולת ההנעה המחיר מתחיל ב-250 אלף שקל, ומגיע עד 275 אלף שקל.

2 צפייה בגלריה
ניסאן X TRAIL
ניסאן X TRAIL
ניסאן X TRAIL
(צילום: יצרן)

זאת ועוד, מערכת ה-E FORCE וה-E POWER של ניסאן עמדה לאחרונה בלב התדיינות מעניינת בין היבואנית ובין רשות המסים. במסגרת הדיון טענה יבואנית ניסאן שדגמי ניסאן שמצוידים במערכת ה-E POWER הם למעשה רכבים חשמליים, מכיוון שהם מונעים בחשמל שמשמש להנעת מנועי הרכב - ומקור החשמל, במקרה האמור מתוך הרכב עצמו, אינו רלוונטי לנושא המיסוי.
כיום משווקים בישראל רכבים נוספים שמצוידים בטכנולוגיות חדשות, אך יבואניהם לא נכנסו לדיונים בנושא מול רשות המסים. במקרה של הניסאן X TRAIL רמות הזיהום שמפרסמת היבואנית בפרסומיה הרשמיים הוא 5 עד 8, זאת כאשר מכונית חשמלית עממית מקבלת בישראל ציון זיהום 1, כלומר ברשות המסים לא הכירו בבקשת יבואנית ניסאן להכיר ב-X TRAIL כרכב חשמלי.