תתחרה בחצי המחיר: האם BYD מצאה את הטסלה קילר?
היצרנית הסינית השיקה את הדגם Qin L - מכונית משפחתית המיועדת ללקוחות צעירים, ותשווק רק בשוק המקומי; מחיר הדגם הבסיסי יעמוד על 16,500 דולר, כשטסלה 3 עולה בסין 32,100 דולר
האם ל-BYD יש ביד טסלה קילר? לפי הודעת היצרנית, BYD השיקה בסין את Qin L, מכונית חשמלית משפחתית המיועדת ללקוחות צעירים. היא מיועדת לשיווק רק בשוק הסיני ואינה מיועדת לעבור תקינה אירופית.
בניגוד לרוב השווקים בעולם, אשר נוטים לרכישה של רכבי כביש שטח, השוק הסיני הוא שוק מוטה מכוניות סדאן (ארבע דלתות). לפי פרסומי BYD, ה-Qin L משווקת בסין בשלוש רמות גימור, שטווחי הנסיעה הרשמיים שלהן נעים בין 470 ל-545 קילומטרים, אך טווחים אלה נמדדו בהתאם לתקן CLTC, כלומר תקן המדידה הסיני לרכב חשמלי, הנחשב מקל ביחס לתקן המדידה האירופי, הנהוג גם בישראל.
מחירי הדגם עומדים 16,500 דולר לדגם הבסיסי, 17,900 דולר לגרסת הביניים ו-19,300 דולר לגרסה הבכירה. הפלטפורמה עליה מבוסס הדגם מכונה 3.0 EVO ותומכת בשני מנועים חשמליים - בהספק 148 כוחות סוס ו-215 כוחות סוס. בנוסף, ה-Qin L מצוידת במסכים בגודל 12 עד 15.6 אינץ' בהתאם לרמת הגימור ובמערכות נהיגה סמי אוטונומיות.
ואולם, מה שבפועל מעניין ב-Qin L של BYD הוא דווקא היריבה: לפי פרסומי טסלה סין, מחירה של טסלה 3 במדינה כיום הוא 32,100 דולר לגרסת הבסיס המצוידת בהנעה כפולה, כלומר כמעט פי שניים מן ה-BYD. מחיר גרסת הביניים של טסלה 3 המצוידת בהנעה כפולה עבור הצרכנים בסין הוא 37,550 דולר ואילו מחיר הגרסה הבכירה – הפרפורמנס - הוא 46,300 דולר.
בדומה לשווקים גלובליים רבים, גם בסין טסלה מתמודדת עם ירידה במסירותיה, כשלפי נתוני ארגון הגג של יצרני הרכב בסין, החברה מסרה בחודש שעבר במדינה 26,777 מכוניות, ואילו בינואר מסרה טסלה בסין 30,703 מכוניות. לשם השוואה, בינואר השנה מסרה BYD בסין 300,358 מכוניות ואילו בפברואר מסרה 322,846 מכוניות. אבל BYD אינה מבצעת פילוח אינדיבידואלי של קטגוריות המכירה, כלומר מדווחת את מכירותיה בסין כ"רכבי אנרגיה חדשה", מונח הכולל את כל סוגי הרכבים שיש להם מנוע חשמלי, כולל רכבי פלאג אין הייבריד.






























