סגור
לוגו יונדאי לוגו
לוגו יונדאי לוגו (צילום: EPA)

יונדאי: ננתק קשרים עם ספקים בארה"ב שהעסיקו ילדים

תחקיר של רויטרס חשף העסקת קטינים, חלקם בני 12, במפעלים המספקים חלפים ליצרנית הרכב הקוריאנית; עתה מסרה יונדאי שהיא חוקרת את הדברים ומתכוונת לעבור להעסקה ישירה של עובדים ולא להסתמך על חברות חיצוניות

יצרנית הרכב הקוריאנית יונדאי חוקרת הפרות של חוקי עבודת ילדים במסגרת שרשרת האספקה שלה בארה"ב ומתכננת "לנתק קשרים" עם ספקיות באלבמה שהתגלה שהעסיקו עובדים קטינים, כך לפי סמנכ"ל התפעול הראשי של החברה, חוזה מוניוז.
ביולי פרסמו בסוכנות הידיעות רויטרס תחקיר שחשף כי ילדים מגואטמלה, חלקם בני 12 בלבד, עובדים במפעל מתכות שבשליטת יונדאי באלבמה. בעקבות התחקיר החלו הרשויות באלבמה בחקירה של המפעל, הקרוי "סמארט אלבמה". הרשויות פתחו גם בחקירה בנוגע להעסקת ילדים במפעלים של ספקיות אזוריות אחרות של יונדאי, וגילו באחד מהם העסקת ילדים בני 13. בריאיון לרויטרס אמר מוניוז כי בחברה מתכוונים "לנתק קשרים" עם שני המפעלים שנחקרו, וזאת "בהקדם האפשרי".
מוניוז ציין עוד כי הורה על פתיחת חקירה נרחבת יותר סביב ספקיות חלקי הרכב בארה"ב בחשד להפרות נוספות של חוקי העבודה, וכי בחברה מתכוונים לעבור להעסקה ישירה של עובדים ולא להסתמך על חברות חיצוניות.
ההצהרה של מוניוז היא ההכרה הציבורית המעמיקה ביותר עד כה לגבי העסקת ילדים בשרשרת האספקה בארה"ב, המורכבת מעשרות מפעלים בבעלות חברות קוריאניות שמספקות חלקים למפעל הייצור של החברה במונטגומרי, אלבמה. המפעל הזה ייצר קרוב למחצית מ-738 אלף המכוניות שנמכרו בשנה שעברה בארה"ב, כך לפי הנתונים שפרסמה החברה.