סגור

בלעדי
טאטא בוחנת חזרה לשוק הישראלי: מכוניות ראשונות הגיעו לבחינה

בחודש שעבר נפרקו בישראל מכוניות ראשונות של היצרנית ההודית, לקראת חדירה מחודשת לשוק הישראלי, ככל הנראה באמצעות דגמים חשמליים

לאחר היעדרות של עשרות שנים, טאטא ההודית בוחנת חדירה מחודשת לשוק הרכב הישראלי, ככל הנראה באמצעות דגמים חשמליים - כך נודע ל"כלכליסט". במסגרת זו נפרקו בישראל בחודש שעבר תחת מעטה חשאיות רכבים ראשונים של היצרנית שהגיעו ארצה באופן חריג כשהם בתוך מכולות.
ככל הנראה, חדירתה המחודשת של טאטא לישראל צפויה להתבסס על דגמי היצרנית החשמליים, אם כי הרכב הראשון שנחת בישראל, כך עולה ממידע שהגיע לידי "כלכליסט" הוא טאטא טיאגו, רכב כביש שטח קטן של היצרנית שדווקא גרסתו החשמלית תוצג בעוד מספר חודשים.
טאטא מוטורס עצמה נחשבת לאחת מיצרניות הרכב הגדולות בהודו ומחזיקה בעצמה ב-JLR - החברה האם של יגואר ולנד רובר. טאטא מוטורס נוסדה בשנת 1945 ומחזיקה כיום בחטיבות המייצרות משאיות, אוטובוסים וגם מכוניות נוסעים. לפי נתוני טאטא עצמה, בשוק ההודי בלבד מכרה טאטא מעל 150 אלף מכוניות.
1 צפייה בגלריה
טאטא מכונית חשמלית אינדיקה
טאטא מכונית חשמלית אינדיקה
(צילום: יצרן)
"סיבוב" זה אינו הראשון של טאטא בישראל. לפני יותר מ-20 שנה יובאו לישראל טנדרים של טאטא באמצעות טלקאר, ולאחר מכן עבר זיכיון היבוא לידי חברת מפרם. היצע הדגמים של טאטא שיובא לישראל בשעתו התרחב מטנדרים לרכבי שטח, אך גם במקרה של הטנדרים (טאטא טלקו) וגם במקרה של רכבי השטח (טאטא ספארי), היה מדובר ברכבים מיושנים למדי שנמכרו בכמויות מצומצמות והתקשו להתמודד עם התוצרת היפנית.
טאטא בחרה שלא להגיב לדברים.