סגור
הרכב המקורי של  A Team צוות לעניין מכירה פומבית
הרכב המקורי של צוות לעניין (צילום: Worldwide Auctioneers)

ב-2025: ג'נרל מוטורס תפסיק לייצר רכבים מסחריים עם מנוע בנזין

לפי דיווחים, החברה תפסיק בעוד שלוש שנים לייצר רכבים מסחריים בגודל מלא, ובהם שברולט אקספרס ו-GMC סוואנה; הם יוחלפו בטנדר חשמלי שיהיה מסוגל לנסוע לטווח של יותר מ-400 ק"מ

ג'נרל מוטורס צפויה להפסיק לייצר רכבים מסחריים בגודל מלא ("פול סייז") בעלי מנועי בעירה פנימית בשנת 2025, כך מפרסמים אמצעי תקשורת בארצות הברית.
שברולט אקספרס ו-GMC סוואנה נמנים עם דגמי הרכבים המסחריים הנמכרים ביותר של היצרנית בארצות הברית, וזכו גם בישראל להצלחה, בין היתר אפילו בזרועות הביטחון.
לפני הדור הנוכחי של הרכבים ייצרה ג'נרל מוטורס את שברולט וואן ואת תאומו GMC וונדורה, שזכו גם הם להצלחה גדולה בארצות הברית ובישראל – ובין היתר הופיעו גם בסדרות כמו "צוות לעניין".
לפי הפרסומים בארצות הברית, הטנדר הפופולרי של החברה יוחלף על ידי טנדר חשמלי שיהיה מסוגל לנסוע לטווח של יותר מ-400 קילומטר. במקרה של ג'נרל מוטורס, ויתור על רכב מדגם ליבה (כלומר דגם בעל חשיבות גבוהה) עלול להיות בעייתי: חלק מדגמי החברה כמו קדילאק ליריק מיועדים ללקוחות בעלי הכנסה גבוהה מהממוצע שמסוגלים להרשות לעצמם לא רק רכב חשמלי – אלא גם את תשתית הטעינה הנלווית, בעוד במקרה של רכב שמיועד למדינות במרכז אמריקה שכנוע של הלקוחות לעבור לרכב חשמלי מסחרי עשוי להיות בעייתי לנוכח היעדר תשתית מתאימה.