סגור
מכוניות חשמליות BYD ממתינות להעמסה על אנייה  BYD Explorer No.1 בעיר יאנטאי סין
מכוניות חשמליות של BYD ממתינות להעמסה על אוניה בסין (צילום: Tang Ke/Feature China/Future Publishing/Getty)

עובש במכוניות וקושי במכירות: "וול סטריט ג'ורנל" חושף את הבעיות של BYD מחוץ לסין

לפי הדיווח, בכירים ביצרנית טוענים כי היא מתקשה לחדור לשוק הרכב האירופי בגלל מה שמוגדר כ"דרישה נמוכה, תמחור גבוה מדי, בעיות בקרת איכות ומתחים פנימיים". בהתייחס לישראל נמסר, כי ברכבים התגלו עיוותים בגגות. BYD: "טענות אינן תואמות את העובדות"

יצרנית הרכב הסינית BYD סובלת מבעיות איכות וקשיים במכירת מלאים בשווקים שמחוץ לסין, כך מדווח וול סטריט ג'ורנל האמריקאי. בכירים ביצרנית טוענים כי היא מתקשה לחדור לשוק הרכב האירופי בגלל מה שמוגדר כ"דרישה נמוכה, תמחור גבוה מדי, בעיות בקרת איכות ומתחים פנימיים" הנוגעים למידת האגרסיביות של BYD בהשתלטות על נתח שוק באירופה.
על פי בכירים בחברה, במכוניות של היצרנית התגלתה בעיית עובש והיצרנית מתמודדת עם אלפי מכוניות בלתי מכורות. עוד עולה, כי BYD אינה צפויה להגיע ליעד שהוצב על ידי ההנהלה - של מכירת 400 אלף מכירות מחוץ לסין, ביחס ל 242,765 מכוניות שנמכרו מחוץ לסין אשתקד.
לפי הנתונים, BYD מכרה אשתקד כ- 16 אלף מכוניות באירופה. עוד עולה, כי בינואר האחרון עלה אוטובוס של BYD באש בלונדון מה שגרם לריקול של 2,000 אוטובוסים בבריטניה. על פי התחקיר, התיקונים אחרי יבוא של הרכב הם יותר נרחבים במכוניות של BYD בשל חוסר ניסיון של היצרנית בשינוע של המכוניות. בין היתר מכוניות של BYD הגיעו ליפן כשהן שרוטות ופגועות ואילו באירופה התגלו מכוניות שסבלו מבעיית עובש לאחר שלא קיבלו טיפול נאות. הכתבה מזכירה גם את תאילנד- שם התגלו בעיות בצבע וגם את ישראל, כאן לפי לשון הכתבה, התגלו עיוותים בגגות של רכבים.
BYD הגיבה לתחקיר וול סטריט ג'ורנל ומסרה כי "הטענות אינן תואמות את העובדות. BYD מאוד מרוצה מהישגי צוותי המכירות מעבר לים, כולל אלה שבאירופה. החברה מייצאת רכבים זה שנתיים ובטוחה מאוד בעסקיה מחוץ לסין". נזכיר כי אטו 3 מתוצרתה היתה המכונית הנמכרת בישראל אשתקד.