סגור
רכב חשמלי טסלה מודל X
טסלה מודל X (צילום: איי פי)

טסלה ממשיכה לזגזג: מעלה מחירים בארה"ב

יצרנית המכוניות החשמליות מייקרת את דגמי S, X ו-Y בשיעור של עד 1.1% - לאחר שבתחילת החודש העלתה את מחירו של מודל 3; עם זאת המחירים עדיין נמוכים משמעותית בהשוואה לתחילת השנה - בעקבות כמה הוזלות שביצעה החברה

יצרנית המכוניות החשמליות טסלה העלתה את המחירים של מודל S, מודל X ו-Y. למרות העלייה, המחירים נותרו נמוכים משמעותית מכפי שהיו בתחילת השנה - כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.
באתר החברה עדכנו כי המחיר של דגמי S ו-X הנחשבים יקרים יותר, הועלה ב-1,000 דולר, בעוד שדגמי מודל Y התייקרו ב-250 דולר. מדובר בהעלאה של 0.5%-1.1%. המחיר של הדגם הזול ביותר – מודל 3 - נותר הפעם ללא שינוי לאחר שהועלה כבר בתחילת החודש.
בינואר החלה טסלה בהורדות מחירים בעולם, כולל שש פעמים בארה"ב, בניסיון להגדיל את נפח המכירות. ההוזלה האחרונה במדינה היתה ב-19 באפריל.
מנכ"ל החברה אלון מאסק אמר כי החברה מוכנה להקריב את שולי הרווח לטובת הגדלת היקף המכירות, אך הדגיש כי הכוונה היא להעלות את המחירים בחזרה כשיתאפשר.
בינתיים, מחיר הבסיס של מודלי S ו-X נותר נמוך בארה"ב ב-16% ו-19%, בהתאמה לעומת תחילת השנה, בעוד שמחיר מודל Y ארוך הטווח נמוך ב-23%.
מחיר הבסיס של מודל S בארה"ב עומד כעת על 88,490 דולר, והמחיר של מודל X מתחיל ב-98,490 דולר. מחיר הדגם ארוך הטווח של מודל Y מתחיל ב-47,490 דולר.