סגור
רכב טסלה מודל Y
טסלה מודל Y (צילום: טסלה )

בפעם השנייה החודש - טסלה מורידה מחירים בארה"ב

לאחר שבשבוע הראשון של אפריל הורידה טסלה מחירים בארה"ב - היא מורידה שוב מחירים לחלק מהדגמים: מחיריהן של טסלה Y הבסיסית וטסלה 3 הבסיסית ירד ב-3,000 דולר. החודש גם הורידה טסלה מחירים בישראל

מה קורה בטסלה ארצות הברית והאם מדובר בקדימון להוזלה נוספת בשוק הרכב הישראלי? לפי פרסומים היום (ד') בארה"ב, טסלה הורידה את מחירי מכוניותיה בשוק האמריקאי. ההוזלה הקודמת של טסלה בארצות הברית התרחשה ממש בשבוע הראשון של אפריל, וכעת, פחות משבועיים לאחר מכן, שוב מוזילה היצרנית את מכוניותיה בשוק האמריקאי.
לפי פרסומים בארצות הברית, מחירה של טסלה מודל Y בסיסי הוזל בלילה ב-3,000 דולר ומחירו עבור השוק האמריקאי הוא כעת 48,630 דולר. טסלה 3 ברמת הגימור הבסיסית הוזלה גם ב-3,000 דולר ומחירה כעת הוא 41,630 דולר. לצד ההוזלות האלו, חלק מדגמי טסלה - למשל המודל Y - זכאים גם לתמריצי מס בשווי של אלפי דולרים (בהתאם לדגם).
טכנית, מסעות ההוזלות של טסלה הם גלובאליים ומשפיעים לא רק על השוק בארה"ב. מחקר של פירמת האנליסטים DATAFORCE המתמחה בענף הרכב העולמי שמתפרסם השבוע ומתייחס לשוק האירופי, קובע כי הרכב הנמכר ביותר באירופה ברבעון הוא טסלה מודל Y – עם 65,051 מסירות. במקום השני באירופה נמצאת דאצ'יה סנדרו עם 57,982 מסירות ובמקום השלישי פולקסווגן T ROC עם 53,698 מסירות.
ואולם, השאלה העיקרית שנשאלת היא האם טסלה שוב תחתוך את מחיר מכוניותיה בשוק הישראלי - מה שמחד יפגע בבעלי המכוניות שכבר קנו, ומאידך יגדיל את נתח השוק. התשובה היא שטסלה ישראל אינה פועלת באופן נקודתי. כלומר, מהלכי הוזלות של טסלה מבוצעים במדינות רבות. ההוזלות האחרונות שנרשמו בארה"ב בתחילת החודש בהחלט ניבאו את ההוזלות שטסלה ביצעה בישראל, גרמניה, הולנד ושווקים נוספים לפני פחות משבוע. כעת, לא מן הנמנע שתירשם הוזלה נוספת גם בישראל.