סגור
טסלה 3
טסלה 3 (צילום: Tesla)

בניגוד להצהרות מאסק: טסלה מוזילה המערכת האוטונומית המשודרגת בארה"ב

דמי המנוי למערכת FSD יופחתו מ-199 ל-99 דולר; לפני ארבע שנים אמר בעל השליטה ביצרנית המכוניות החשמליות כי "המחיר ימשיך לעלות"

טסלה הודיעה כי תוריד עבור הלקוחות בארה"ב את דמי המנוי למערכת הנהיגה האוטונומית המשודרגת. מחיר החבילה הנקראת Full Self-Driving (FSD) יעמוד מעתה על 99 דולר בחודש ללקוחות טסלה, ירידה ממחיר של 199 דולר.
המהלך מנוגד להכרזות קודמות של המנכ"ל אלון מאסק, שטען במספר הזדמנויות שמחיר המערכת רק יעלה, זאת מכיוון שבחברה מוסיפים לה מאפיינים. "מחיר FSD ימשיך לעלות ככל שהתוכנה מתקרבת ליכולות של נהיגה אוטונומית עם אישור הרגולטורים", כתב מאסק ב-X לפני ארבע שנים. באותו זמן טען שהשווי של המערכת "ככל הנראה גבוה מ-100 אלף דולר" למכונית.
למרות השם של המערכת היא לא הופכת את המכוניות של טסלה לאוטונומיות באופן מלא. "FSD יכולה להסיע את הטסלה כמעט לכל מקום. היא תבצע החלפות נתיב, תבחר את המסלולים הטובים ביותר, תנווט מסביב למכוניות ואובייקטים אחרים ותבצע פניות ימינה ושמאלה", נכתב בהודעה המופיעה על מסכי המכוניות. "יש להשתמש במערכת בזהירות רבה והנהג חייב להישאר ערני. היא לא הופכת את הרכב לאוטונומי. אל תהיו שאננים".
החברה משתמשת בחיישנים בהגה ומצלמות המוצבות מעל למראה, כדי לקבוע אם הנהג ערני מספיק, והמערכת מזהירה את הנהגים לשמור את הידיים על ההגה ולהסתכל על הדרך. עם זאת, ב-2022 משרד הרכב בקליפורניה האשים את החברה בשימוש בשיטות מוליכות שולל בשיווק המערכת.
בכל זאת, בניסיון להעלות את המכירות ברבעון האחרון, דרש מאסק מכל אנשי המכירות להתקין גרסת דמו של המערכת ללקוחות לפני שיקבלו את המפתחות למכונית. "אף אחד כמעט לא מודע לכך שהמערכת המפוקחת עובדת כל כך טוב", כתב מאסק במייל לעובדים בחודש שעבר. "אני יודע שזה יאט את הליך המשלוחים, אך זו עדיין דרישה מחייבת".
מטסלה לא התקבלה תגובה לדיווח, ולא נמסר אם מדובר בהורדת מחיר קבועה או זמנית בלבד.