סגור
רכב יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5. השרים לא בחרו בה (צילום: עמית שעל)

בלעדי
אפס באיכות הסביבה: שנה חלפה ואף שר לא בחר במכונית חשמלית

האוצר הודיע בתחילת השנה שעברה על שתי מכוניות חשמליות - טויוטה bz4x ויונדאי איוניק 5 - שזכו במכרז של מנהל הרכב הממשלתי. אך אף לא אחד מ-37 שרי הממשלה בחר בהם, כולל השרה להגנת הסביבה

מעל לשנה חלפה מאז שמדינת ישראל הודיעה שתאפשר לשרי הממשלה לקחת רכב חשמלי- ומתוך 37 שרי הממשלה אף לא אחד בחר במכונית חשמלית, כך נודע ל"כלכליסט".
בתחילת השנה שעברה הודיע משרד האוצר כי שתי מכוניות חשמליות - טויוטה bz4x ויונדאי איוניק 5 - הן הזוכות במכרז של מנהל הרכב הממשלתי לאספקת רכבי בכירים, כולל שרים. כלומר שרים ובכירים בשירות המדינה שיחפצו להוכיח את מחויבותם להגנת הסביבה יוכלו לבחור או בטויוטה החשמלית או ביונדאי החשמלית.
בשעתו ציין החשב הכללי במשרד האוצר יהלי רוטנברג כי :"אנו מפרסמים תוכנית מקיפה לשילוב רכבים חשמליים בצי הממשלתי. לאור מחויבותנו ליעדי האקלים, הקדמנו את כניסת הרכבים החשמליים לצי בשנתיים" – אך כל 37 שרי הממשלה, אפילו השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, העדיפו לוותר על האופציה הירוקה ביותר.
לדברי גורמים המקורבים למנהל הרכב הממשלתי :"יש שרים שנוסעים מעל 40 אלף ק"מ בשנה. הנסיעות הן בכל הארץ. אי אפשר לצפות ששר שהוא דמות ציבורית בישראל שלפעמים אפילו נמצאת תחת איום יתחיל יום בצפון ויסיים יום באילת ובמהלכו יעצור פעמיים לבלות שעה בעמדת טעינה מהירה".
עם זאת, כנראה שבעתיד לשרים ולבכירים לא תהיה ברירה אלא לבחור ברכב חשמלי – וזאת מכיוון שמינהל הרכב הממשלתי הודיע כי החל משנה הבאה עיקר הצטיידויות המדינה יהיו ברכבים חשמליים.