סגור
מפעל מכוניות פולקסווגן רכב חשמלי מכונית חשמלית ID.4
מפעל מכוניות פולקסווגן רכב חשמלי מכונית חשמלית ID.4 (צילום: גטי )

פולקסווגן תנסה למכור את מפעליה ברוסיה לחברה מקזחסטן

יצרנית הרכב הגרמנית עשויה למכור את מפעליה בקזחסטן לאסיה אוטו - יצרנית הרכב היחידה במדינה המתמחה בהרכבת מכוניות מערכות מוכנות שנשלחות אליה מיצרני רכב גדולים. פולקסווגן חותרת לבצע עסקה משמעותית - ולא לפעול כמו רנו שמכרה את פעילותה ברוסיה תמורת פחות מדולר

פחות מחצי שנה חלפה מאז שהמלחמה באוקראינה הטילה את יצרני הרכב לעידן של מחסור בחומרי גלם ואמברגואים על רוסיה, וכעת פולקסווגן צפויה למכור את חלק ממפעלי הייצור שלה ברוסיה ליצרנית רכב קזחסטנית. כך מפרסמים אמצעי תקשורת במדינה. על פי אותם פרסומים, צפויה פולקסווגן למכור את מפעליה בקאלוגה לאסיה אוטו הקזחית שהיא למעשה יצרנית הרכב היחידה בקזחסטן.
אסיה אוטו עצמה נוסדה במימון ממשלתי בשנת 2002 ומתמחה ביצור מכוניות מערכות CKD - כלומר ערכות מוכנות שיצרני רכב גדולים שולחים לייצור מקומי. בשנת 2007, לאחר ייצור מכוניות של אוטוואז קיבלה אסיה אוטו זיכיון להרכיב מכוניות של יצרן מערבי ראשון - שברולט, שמכוניות מתוצרתה מיוצרות גם באובקיסטן - ולאחר מכן הצטרפו להיצע דגמי אסיה אוטו גם קיה וסקודה. פולקסווגן הגיבה לפרסומים והודיעה כי היא "בוחנת התפתחויות ותרחישים עתידיים, אך טרם קיבלה החלטה".
המהלך שפולקסווגן עשויה לבצע ברוסיה, כלומר מכירת המפעל בקאלוגה, הוא מהלך שונה מהמהלך שביצעה השנה רנו שמכרה את פעילותה ברוסיה בנזיד עדשים וקיבלה פחות מדולר אחד עבור הפעילות, אך בניגוד לרנו שמפעליה הוקמו בשותפות עם הממשל הרוסי, המפעל של פולקסווגן בקאלוגה אשר מעסיק מעל 4,000 עובדים שייך ליצרנית הגרמנית.