סגור
פיאט טופולינו
פיאט טופולינו החדשה. מיוצרת במרוקו ( צילום: פיאט)

המאבק בין ממשלת איטליה לפיאט עולה מדרגה: המשטרה מעכבת משלוח מכוניות

המכוניות, שמיוצרת במפעלי סטלאנטיס במרוקו, מעוכבות בנמל ליבורנו. הסיבה, לפי הרשויות: הפרה של החוק הקובע כי מוצר שמזוהה כאיטלקי  חייב להיות מיוצר על אדמת איטליה

המאבק בין ממשלת איטליה לסטלאנטיס, החברה האם של פיאט ואלפא רומיאו, סביב השאלה מהי "מכונית איטלקית" עולה מדרגה: לפני כחודש דרשה ממשלת איטליה מאלפא רומיאו לשנות את שמה של מכונית חדשה מ"מילאנו" ל"ג'וניור" בנימוק שזו אינה מיוצרת באיטליה. כעת הודיעה המשטרה האיטלקית כי עיכבה משלוח של מכוניות פיאט טופולינו חדישות בשל הפרת חוקי הקניין האיטלקיים.
פיאט טופולינו המקורית נחשבה למכונית שהעניקה לאיטליה מובילות. הטופולינו המקורית שיוצרה במאה הקודמת היתה זעירה, זולה ופשוטה ובמהרה הפכה לאחת המכוניות הנפוצות ביותר באיטליה והמזוהות ביותר עם איטליה. הטופולינו החדשה היא מכונית חשמלית עירונית ש"עושה כבוד" לטופולינו המקורית, בין היתר באמצעות דגל איטליה קטן המודבק על המכונית.
אלא שהטופולינו החדשה אינה מיוצרת באיטליה, אלא במפעלי סטלאנטיס במרוקו. מבחינת השלטונות האיטלקיים מדובר בהפרת זכויות במסגרת חוק MADE IN ITALY הקובע כי מוצר שמזוהה כאיטלקי במהותו ונושא את דגל איטליה או את שמה של איטליה חייב להיות מיוצר על אדמת איטליה.
לפי פרסומים באיטליה, המכוניות מעוכבות בנמל ליבורנו. הסנקציות המוטלות על סטלאנטיס אינן נובעות באמת מדאגה של השלטון האיטלקי שמא דגל איטליה יופיע שלא לצורך על מכונית שלא יוצרה באיטליה, אלא מאינטרס כלכלי: סטלאנטיס הוציאה חלק ניכר מן הייצור של פיאט ואלפא רומיאו מחוץ לגבולות איטליה ובכך תרמה לאבטלה ופגעה בכלכלה האיטלקית.