סגור
הרחפת של ב.מ.וו וטייד
הרחפת של ב.מ.וו וטייד (צילום: יח"צ)

נכנסת למים: ב.מ.וו חושפת רחפת חשמלית

יצרנית הרכב הגרמנית מציגה רחפת חשמלית חדשה שתוכננה על ידה ועל ידי יצרנית הסירות TYDE. אורכה של הרחפת עומד על 13.5 מטר, ורוחבה על 4.5 מטרים. היא מונעת באמצעות שש סוללות של ב.מ.וו i3 חשמלית ומסוגלת לשוט למרחק של 100 קילומטרים במהירות של עד 55 קמ"ש

יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו נכנס למים: החברה חשפה במהלך סוף השבוע כלי רכב יוצא דופן - רחפת שמונעת בחשמל. לפי פרסומי ב.מ.וו, הרחפת שהחברה מכנה ICON תוכננה על ידי ב.מ.וו ועל ידי יצרנית הסירות TYDE.
אורכה של הרחפת עומד על 13.5 מטרים, ורוחבה בחלק האחורי (שהוא הרחב יותר) עומד על 4.5 מטרים. ב.מ.וו מציינת כי הרחפת תוכננה "לשמש כמקום מפגש חברתי בכל נמל" - מה שמסביר את בחירתה לחשוף את כלי הרכב יוצא הדופן לפני פסטיבל קאן (הרחפת צפויה לעגון בקרוב בקאן).
מה שיותר חשוב הוא מערכת ההנעה של הרחפת: ה-ICON עושה שימוש בשש סוללות של ב.מ.וו i3 חשמלית אשר מניעות שני מנועים בהספק של 100 קילו-ואט המאפשרים לרחפת לשוט למרחק של 100 קילומטרים בכוח חשמל – ובמהירות של עד 55 קמ"ש.
עוד מדגישה ב.מ.וו שממשק ההפעלה של ה-ICON מבוסס למעשה על זה של מכוניות ב.מ.וו, וכולל מסך מגע בגודל 32 אינץ' וברזולוציית 6K.