סגור
ריוויאן R 2
ריוויאן R 2 (צילום: היצרן)

תוכנית החילוץ של ריוויאן: מציגה שני דגמים חשמליים חדשים

יצרנית הרכב האמריקאית, שמתמודדת עם הפסדים וצמצום תחזיות, מטילה את יהבה על הדגמים 3 R ו-2 R, שאמורים להתחרות ברכבים העממיים של טסלה; המחיר ההתחלתי של ה-2 R יעמוד על 75 אלף דולר

יצרנית הרכב האמריקאית ריוויאן, אשר מתמודדת בימים אלה עם הפסדים וצמצום תחזיות ייצור, מציגה שני דגמים חדשים שאמורים לשנות את מצבה: 3 R ו-2 R.
עד כה ריוויאן שיווקה רכבי כביש שטח חשמליים וטנדרים חשמליים גדולים ויקרים – אך הדגמים החדשים שהוצגו לציבור ומיועדים לשיווק בשנים הקרובות יתחרו בדגמים עממיים של טסלה, כך לפי פרסומי היצרן.
ה-2 R מיועד לפי ריוויאן להתחרות בטסלה מודל Y ודומותיה. מחירו ההתחלתי יהיה 45 אלף דולר (הרבה פחות ממחירו ההתחלתי של ה-R 1 – רכב השטח של ריוויאן - כ-75 אלף דולר). אורכו של ה-2 R הוא 4.715 מטרים ואורכו של בסיס הגלגלים הוא 2.935 מטרים, מה שמאפשר שלוש שורות של מושבים. לפי פרסומי היצרנית, ה-2 R יהיה מסוגל לזנק ל-100 קמ"ש "תוך פחות משלוש שניות" בגרסתו הבכירה, וטווח הנסיעה של הדגם (המפרט המלא טרם נחשף) יהיה "מעל 480 קילומטר".
לצדו נחשף גם דגם קטן יותר - 3 R - שמיועד לשיווק ב-2026. ריוויאן לא חשפה מידע טכני אודותיו והסתפקה בציון העובדה שרכב הכביש שטח החשמלי הקטן שלה יהיה זול מה-2 R.