סגור

בלעדי
לא רק טסלה: הלקוחות מצאו דרך לפרוץ למערכות של ג'ילי

לקוחות מצאו דרכים לפרוץ למערכות הרכב של ג'יל כדי לשדרגן ולהוסיף מאפיינים שאינם זמינים בישראל. היבואנית: תקלות עלולות להיגרם למערכות הבטיחות




טסלה לא לבד: לקוחות אשר מחזיקים במכוניות ג'ילי מצאו דרכים לפרוץ למערכות הרכב כדי לשדרגן ולהוסיף מאפיינים שאינם זמינים בישראל- ויבואנית ג'ילי מזהירה מפני הסרת אחריות למכוניות.
כיום חלק ניכר מדגמי המכוניות החשמליות אשר משווקים בישראל ובעולם מצוידים במערכות שונות אשר ניתנות לשינוי ושדרוג פשוט באמצעות חיבור של כבל או לסירוגין עדכוני OVER THE AIR. כלומר עדכון שמתבצע בלי שהלקוח יצטרך להגיע למרכז שירות.
בחלק מהדגמים היכולת לשדרג מערכות אלה בלחיצת כפתור אינה מוגבלת רק למאפיינים פשוטים, אלא אפילו להספק המנוע, יכולת מערכות הבטיחות השונות ועוד. הבעיה היא שחלק מן השדרוגים אשר זמינים בעולם אינם זמינים בישראל, למרות שהתקנתם פשוטה ואורכת דקות ספורות.
1 צפייה בגלריה
מבחן רכב ג'ילי ג'יאומטרי C 350
מבחן רכב ג'ילי ג'יאומטרי C 350
ג'ילי ג'יאומטרי C 350
(צילום: טל אזולאי)
הסיבות לכך מגוונות וכוללות דרישות רגולטוריות, למשל עמידה בתקני שידור או איסור אשר קיים בישראל על התקנת אזעקות. במקרה של המכוניות של ג'ילי גילו לקוחות שרכשו את המכונית החשמלית שניתן להוסיף לממשק הרכב אפליקציות שונות שאינן מוצעות בישראל- למשל הוספת ANDROID AUTO (מאפיין נפוץ ברוב המכוניות החדשות), פתיחת תפריטי שימוש ועוד.
ג'ילי לא לבד: כפי שפורסם ב"כלכליסט" גם לקוחות של טסלה התקינו במכוניותיהם אפליקציות שונות שאינן זמינות בישראל, מה שגרם ליצרנית ליצור קשר עם הלקוחות ולהודיע להם כי אפליקציות אלה יוסרו. ביבואנית ג'ילי מתריעים מפני מצב בו שדרוגים שבוצעו ברכב ישפיעו על מערכות שכלל אינן קשורות לממשקי המולטימדיה של הרכבים.
כך, לפי יבואנית ג'ילי: "רכב ה-GEELY GEOMETRY C מצויד במערכת מולטימדיה מתקדמת. התקנות פיראטיות לא מורשות עלולות לגרום לתקלות במערכות הרכב לרבות במערכות הבטיחות האקטיביות. משכך, תקלות שייגרמו כתוצאה משינויים מסוג זה הנן על אחריותו הבלעדית של הרוכש ולא יכובדו במסגרת אחריות היצרן".