סגור

נחשף
טסלה סוגרת פירצה שאפשרה ללקוחות להוריד שדרוגים שחסומים בישראל

נציגי החברה הודיעו לבעלי חשמליות שרשמו את רכבם בחו"ל כדי לרכוש תוספות שחסומות בארץ, כמו בקרת שיוט משודרגת וחימום להגה, כי ינותקו מהן החודש. הבטיחו להחזיר להם את הכסף ששילמו עבורן

הלכו בקרת השיוט האוטונומית המשודרגת והחימום להגה ולמושבים: טסלה סוגרת את הפירצה שאפשרה ללקוחות הישראלים שלה להוסיף לחשמליות שלהם תוספות שחסומות בארץ באמצעות רישום רכביהם כמי שנוסעים בארה"ב או באירופה.

נציגים של טסלה החלו בשבועות האחרונים ליצור קשר עם בעלי מודל 3 שהורידו מחנות התוספות של החברה שדרוגי תוכנה שמוסיפים לרכב יכולות כמו האצה מהירה יותר, בקרת השיוט אדפטיבית שמסוגלת לעבור לבדה נתיבים באמצעות איתות, מבלי שהנהג צריך לגעת פיזית בהגה, וגם חימום להגה ולמושבים.
טסלה היא יצרנית הרכב הראשונה שכבר מציעה שדרוגים מרחוק, ללא צורך בכניסה להתקנה במוסך, במה שמכונה בתעשיית הרכב OTA, כלומר: Over the air התחברות של היצרן לרכב מרחוק באמצעות תקשורת סלולרית לצורך תיקון תקלות, או שדרוגים.

1 צפייה בגלריה
טסלה 3 יוצאות ממפעל קליפורניה
טסלה 3 יוצאות ממפעל קליפורניה
טסלה 3 יוצאות ממפעל קליפורניה
(צילום: רויטרס)
אולם טסלה ישראל עדיין לא מציעה שדרוג יכולות "מהאוויר", בעיקר בשל מחלוקת עם רשות המסים על מיסוי התוספות. הרשות דורשת לחייב שדרוגים כאלה כמו על רכישת חלפים, סעיף המכניס למדינה כחצי מיליארד שקל בשנה מגביית מס קנייה ומכס, לפני מע"מ. טסלה דורשת, כי רכישות כאלה יחויבו במע"מ בלבד, ועד להשגת הסכמה היא לא פתחה את אופציית הרכישה ללקוחות בישראל.
כפי שנחשף בכלכליסט, בעלי טסלה זריזים גילו כי העברת רישום הרכב בממשק של החברה מולם לחו"ל, פותחת להם את אופציות הרכישה הנעולות, ושילמו למשל כ-2,000 דולר עבור שיפור התאוצה (רק בדגם הלונג ריינג') ו־230 דולר עבור פתיחת יכולות החימום של ההגה והמושבים.
נציגי טסלה הודיעו לבעלי הרכבים כי במהלך מאי ינותקו מהשירותים שהורידו וחסומים לשימוש בארץ, ובמקביל יוחזר להם הכסף ששילמו עבורן.
במקביל חסמה טסלה בחודש שעבר, במהלך שעורר זעם רב בקרב לקוחותיה, את האפשרות לעקוף בארץ את החסימה על שירות הסנטרי שלה. המערכת עושה שימוש במצלמות שממילא מותקנות ברכב עבור מערכות הבטיחות, כדי לזהות ניסיונות גניבה, פריצה, ונדליזם או פגיעות קלות ברכב בזמן שהוא עומד בחניה. אולם המערכת מתוכנתת להפעיל את צופר הרכב כדי להתריע על כך, מה שעומד בניגוד לחוק הישראלי האוסר על הפעלת מערכות אזעקה בגלל מטרד הרעש שהן יוצרות.
למרות שהמערכת אינה קיימת בממשק המכוניות שנמכרות בארץ, בעלי הרכב גילו כי ניתן לשחזר חלק מהיכולות שלה תוך שימוש באפליקציות חיצוניות שמתחברות לרכב. כעת נחסמה פעולתן.
לקוחות שהיו מרוצים מהאפשרות להגן את רכבם זועמים על טסלה שמסרבת לעדכן את המערכת במכוניות שנמכרו בארץ, 7,500 עד כה, כך שהתרעה לא תפעיל את הצופר, וכך יאפשר השימוש בה בארץ.
מטסלה ישראל סירבו למסור תגובה.