סגור
וורן באפט על רקע מכונית של BYD
וורן באפט על רקע מכונית של BYD (צילום: EPA, יצרן)

דווקא לפני החדירה לשוק האירופי: וורן באפט מצמצם אחזקות ב-BYD

המשקיע מחזיק במניות יצרנית הרכב הסינית מאז 2008, ועתה ברקשייר הת'אווי שבשליטתו צמצמה את אחזקותיה בה מ-20.94% ל-19.92%. המהלך שביצע מגיע לאחר גל ספקולציות שהחל בתחילת הקיץ לפיו הוא צפוי למכור את האחזקות - מה שעשוי לגרום לירידה בערך המניה

וורן באפט, המשקיע המוכר ביותר ביצרנית הרכב הסינית BYD מצמצם את אחזקותיו בה. כך מפרסמים מספר אמצעי תקשורת באירופה.
מהלך זה מפתיע, במיוחד לאור העובדה ש-BYD הודיעה רק לפני שבועות ספורים על חדירה למספר שווקים חדשים באירופה שישראל היא אחד מהם (אם כי לפי רישומי המדינה מספר משמעותי של מכוניות BYD טרם הגיע לארץ). יבואנית BYD בארץ שלמה מוטורס נערכת לשווק בישראל שלושה דגמים: HAN, TANG ו-ATTO.3.
לפי הפרסומים באירופה ברקשייר הת'אווי שבשליטת באפט צמצמה את אחזקותיה בחברה מ-20.94% ל-19.92%, והמניות שמכרה בבורסת הונג קונג הן בשווי של 47 מיליון דולר. באפט עצמו מחזיק במניות BYD מאז 2008. המהלך שביצע ממש לאחרונה מגיע לאחר גל של ספקולציות שהחל בתחילת הקיץ לפיו הוא צפוי למכור מניות של BYD, מה שעשוי לגרום לירידה בערך המניה.
העיתוי בו בחר באפט למכור את מניות BYD הוא כאמור תמוה: היצרנית נערכת לחדירה מאסיבית למספר שווקים אירופים גדולים כמו גרמניה ושוודיה ומדינות נוספות.
בניגוד ליצרני רכב סינים רבים, BYD נחשבת לחברה שמחזיקה בפועל בכל תהליך המחקר והפיתוח של הרכב - גם הסוללות מפותחות על ידיה, לצד מערכות ההנעה. בראיונות שהעניקו בכירי BYD בשבוע שעבר לתקשורת באירופה הם ציינו כי החברה תמוצב ביבשת מול יצרני רכב מערביים, מה שידרוש ממנה השקעה ניכרת במיצוב ובמיתוג - כולל בחירה במודל של מכירה באמצעות רשת סוכנויות (כפי שיהיה גם בישראל) ולא רק באמצעים מקוונים.