סגור
וורן באפט
וורן באפט (צילום: רויטרס)

מסע הקניות של באפט: ברקשייר רכשה 4 מיליון מניות אפל, ו-10 מיליון מניות אמזון

חברת ההשקעות של וורן באפט מחזיקה עתה ב-894.8 מניות של יצרנית מכשירי האייפון, בשווי של מעט מתחת ל-160 מיליארד דולר - כמעט מחצית מאחזקות ברקשייר; בידיה קרוב ל-10.7 מיליון מניות אמזון; הגדילה אחזקותיה גם בחברות הנפט שברון ואוקסידנטל

ברקשייר האת'וויי, חברת ההשקעות של וורן באפט, הגדילה ברבעון השני את האחזקות שלה באפל ובענקית המסחר המקוון אמזון, וכן השקיעה מיליארדים ביצרניות הנפט אוקסידנטל פטרוליום ושברון, כך לפי מסמכים שהגישה לרשות ני"ע האמריקאית (SEC).
ברקשייר עדכנה כבר כי השקיעה 1.4 מיליארד דולר ברבעון באוקסידנטל, כך שהחברה מחזיקה כעת במניות של יצרנית הנפט בשווי למעלה מ-11 מיליארד דולר, ושולטת ביותר מ-20% מהחברה.
המסמכים הנוכחיים חושפים כי ברקשייר הגדילה את האחזקות שלה באפל, אמזון, שברון, אלי פיננשל, אקטיוויזן בליזרד ופרמונט גלובל, ובמקביל צמצמה את האחזקות שלה בג'נרל מוטורס, US Bancorp וקרוגר, ואף מכרה את האחזקה שלה בוורייזון.
ברקשייר אמנם הייתה פעילה ברבעון השני, אך פחות מכפי שהייתה בשלושת החודשים הראשונים של השנה, אז השקיעה 51 מיליארד דולר במגוון מניות.
לפי המסמכים, ברקשייר רכשה קרוב ל-4 מיליון מניות נוספות של אפל, כך שהיא מחזיקה עתה ב-894.8 מניות של יצרנית מכשירי האייפון. שווי האחזקה עומד על מעט מתחת ל-160 מיליארד דולר, ומהווה כמעט מחצית (47.5%) מאחזקותיה של ברקשייר.
החברה של באפט רכשה גם עוד 10 מיליון מניות של אמזון, כך שבידיה קרוב ל-10.7 מיליון מניות של ענקית המסחר המקוון.
המסמכים לא כוללים פירוט באילו השקעות טיפל באפט באופן אישי ובאילו סגניו, אך הוא לרוב מנהל את ההשקעות הגדולות בשווי של למעלה ממיליארד דולר, כמו האחזקות הגדולות של החברה באפל, בנק אוף אמריקה, אמריקן אקספרס וקוקה קולה.
בבעלותה של ברקשייר גם 68.4 מיליון מניות של חברת משחקי המחשב אקטיוויזן בליזרד, זאת לאחר שרכשו 4 מיליון מניות נוספות ברבעון. לדבריו של באפט, ההשקעה הזו היא הימור לכך שהרכישה של מיקרוסופט את החברה תושלם.
מלבד השקעות, בבעלותה של ברקשייר גם מעל 90 חברות, ביניהן חברת הביטוח גייקו, חברת הרכבות BNSF ומגוון חברות ייצור וקמעונאות, ביניהן רשת הגלידות דיירי קווין.
עם זאת, בשבוע שעבר דיווחה החברה כי ברבעון השני ספגה הפסד של 43.8 מיליארד דולר, זאת על רקע הירידות החדות שנרשמו בשווקים.